از ادامه طرح امنیتی اربعین تا قدردانی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها
کد خبر: 4086157
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
تازه‌ترین اخبار اربعین/

از ادامه طرح امنیتی اربعین تا قدردانی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها

ادامه طرح امنیتی اربعین، قدردانی طرف‌های مختلف از مهمان‌نوازی عراقی‌ها، میزبانی نجف اشرف از روزانه یک میلیون زائر و تشرف بیش از 21 میلیون زائر به کربلای معلی از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به اربعین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الفرات نیوز، آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) امروز شنبه تعداد کل زائران امسال اربعین امام حسین(ع) را اعلام کرد.

تعداد زائران از 21 میلیون گذشت

این آستان در بیانیه‌ای گفت: تعداد کل زائران اربعین به 21 میلیون و 198 هزار و 640 نفر می‌رسد.

براساس گزارش‌ها پوشش رسانه‌ای اربعین امسال کربلای معلی نیز از هفتم صفر با مشارکت بیش از 500 نهاد رسانه‌ای از داخل و خارج عراق(15 کشور) آغاز شد و تا 20 صفر ادامه داشت.

ماجد الوائلی، استاندار نجف هم امروز شنبه گفت: نجف اشرف، امسال در 15 روز اخیر، روزانه میزبان 750 هزار تا یک میلیون زائر بوده است.

قدردانی سفیر ایران

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد هم امروز شنبه در توئیتی از دولت و ملت عراق در خدمت به زئران اربعین امام حسین(ع) قدردانی کرد.

تعداد زائران اربعین از 21 میلیون فراتر رفت/تقدیر سفیر ایران از مهمان‌نوازی عراقی‌ها

در این پیام آمده است: زبان از توصیف عظمت خدمات ملت فلسطین و مهمان‌نوازی اصیل و سخاوت بی نظیر آنها قاصر است و همچنین از توصیف تلاش‌هایی که دولت عراق و نیروهای امنیتی در این مراسم به کار بستند.

سفیر ایران تأکید کرد: تشکر و قدردانی کافی نیست و باید از خداوند متعال بخواهیم این  عطای عراق را بپذیرد و جایگاه آن را در بین ملت‌ها بالا ببرد.

رئیس کردستان عراق: عراق به ارزش‌های اربعین نیاز دارد

نیچروان بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق نیز امروز شنبه در پیامی توئیتری گفت: بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) الهام بخش درس فداکاری و بزرگواری برای اعتلای کلام حق است.

وی افزود: امروز عراق نیاز مبرمی به این ارزش‌ها برای تحکیم همزیستی و صلح بین همه اقوام خود دارد تا زندگی بهتری را برای ملت خود و آینده درخشانی را برای نسل‌هایمان رقم بزنیم.

طرح امنیتی تا خروج زائران ادامه دارد

تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق نیز  بعد از ظهر امروز شنبه تأکید کرد که نیروهای امنیتی همچنان به اجرای طرح زیارت اربعین ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این نیروها ناظر بر تقسیم‌بندی زائران هستند تا اینکه آخرین زائر از کربلا خارج شود، تصریح کرد: این مسئله برای حفظ سلامت زائران بسیار مهم است و در این زمینه، هیچ تغییری در طرحهای نظامی وجود ندارد.

قدردانی آستان حسینی از حشد الشعبی

«حسن رشید العبایجی» تولیت آستان قدس حسینی هم امروز شنبه از سازمان حشد الشعبی و نیروهای امنیتی به خاطر برگزاری مراسم اربعین حسینی قدردانی کرد.

العبایجی تأکید کرد که آستان قدس حسینی، قدردان همه گروههای حشد الشعبی و نیروهای امنیتی است که در تأمین امنیت زیارت اربعین، مشارکت داشتند.

در همین ارتباط، حشد الشعبی نوزدهم شهریور ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ ۴۶ این سازمان موفق شده یک عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی را خنثی کند.

قدردانی عمار الحکیم از موکب‌ها

سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه نیز از تلاش‌های فوق العاده همه طرف‌ها برای موفقیت مراسم اربعین تمجید کرد.

تعداد زائران اربعین از 21 میلیون فراتر رفت/تقدیر سفیر ایران از مهمان‌نوازی عراقی‌ها

او در بیانیه‌ای گفت: اینکه عراق عزیز ما افتخار میزبانی اجتماع سالانه میلیونی زائران از سراسر جهان را به مناسبت بزرگداشت اربعین دارد، نعمتی است الهی که جای ستایش و سپاس دارد.

عمار الحکیم همچنین از تلاش هیئت‌ها و موکب‌های حسینی در خدمت به زائران حسینی و ترسیم زیباترین تصاویر وفاداری و اخلاص و همچنین از نیروهای امنیتی قدردانی کرد.

ناصر ممدوف، کاردار سفارت جمهوری آذربایجان در عراق هم امروز شنبه پس از زیارت حرم امام حسین(ع) اعلام کرد که براساس برآوردهای اولیه تعداد کل زائران جمهوری آذربایجان در اربعین امسال بین 30 تا 35 هزار نفر بوده است.

تعداد زائران اربعین از 21 میلیون فراتر رفت/تقدیر سفیر ایران از مهمان‌نوازی عراقی‌ها

الکاظمی: با الهام از اربعین برای ملت عراق فداکاری کنید

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت اربعین امام حسین (ع) گفت که عراقی‌ها و مهمانان بزرگوار آنها، سالروز اربعین امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانشان را زنده نگه داشتند و عراقی ها پیام صبر و فداکاری را در زیباترین شکل آن نشان، و دروسی در مهمان نوازی و شجاعت ارائه دادند.

الکاظمی از نیروهای امنیتی عراق که همچنان در عراق برای تعقیب تروریست‌ها حضور دارند و همزمان امنیت زائران را حفظ می‌کنند و همچنین از ادارات استان‌ها و وزارتخانه‌های خدماتی و صاحبان مواکب بابت خدمت به زائران خالصانه تقدیر و تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق افزود که عراق در این شرایط استثنایی میزبان میلیون ها زائر بود اما توانستیم مسئولانه حداکثر خدمات را ارائه دهیم، در حالی که بر ملت صبور و مقتدر عراق پوشیده نیست که این کشور با یک بحران سیاسی مواجه است که شاید سخت‌ترین بحران پس از 2003 باشد اما ما امید و عزمی برای ایجاد راه حل برای عبور از این بحران و پیشروی به سوی عراقی امن و با ثبات داریم.

وی در پایان خطاب به نیروهای سیاسی عراق گفت که از اربعین الهام بگیریم و عراق و عراقی‌ها را مد نظر قرار دهیم، عراق و مردم عراق شایسته آن هستند که برایشان فداکاری کنیم، عراق امانتی بر گردن همه است.

انتهای پیام
captcha