از هشدار سازمان ملل درباره حملات اسرائیل تا تجمع علیه یهودی‌سازی آموزش در قدس
کد خبر: 4086125
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
آخرین تحولات فلسطین/

از هشدار سازمان ملل درباره حملات اسرائیل تا تجمع علیه یهودی‌سازی آموزش در قدس

سازمان ملل درباره وخامت اوضاع امنیتی کرانه باختری با تشدید هجمه‌ها علیه فلسطینیان این منطقه هشدار داد. در همین حال اهالی قدس علیه برنامه رژیم اشغالگر برای اسرائیلی سازی نظامی آموزشی این شهر تجمع کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم،  رژیم صهیونیستی به رغم هشدارهای بین‌المللی به تجاوزهای روزمره خود در سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

هشدار سازمان ملل درباره وخامت اوضاع کرانه باختری

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق خود از وخامت اوضاع امنیتی و شهید و زخمی‌شدن روزانه فلسطینیان در کرانه باختری، نسبت به پیامدهای خارج شدن اوضاع از کنترل در سرزمین‌های فلسطینی هشدار داد.

تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه نگرانی عمیق خود را در مورد وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی ابراز کرده است.

هشدار سازمان ملل درباره حملات اسرائیل به کرانه باختری و تجمع علیه اسرائیلی سازی نظام آموزشی در قدس/اماده

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در یک نشست خبری در مقر دائم سازمان سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه نگرانی شدید خود را نسبت به وخامت اوضاع امنیتی و تلفات غیر قابل روزانه در کرانه باختری اشغالی ابراز می‌کند.

دوجاریک گفت: خشونت و توسل به زور، منجر به مدیریت بحران نمی‌شود و باید متوقف شود و سازمان ملل با همه طرف‌های ذیربط برای کاهش فوری تنش‌ها همکاری می‌کند و رهبران سیاسی از همه طرف‌ها نیز باید از طریق گفت‌وگو اجازه ندهند اوضاع از کنترل خارج شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با حملات روزانه خود به مناطق مختلف کرانه باختری و درگیری با فلسطینیان شماری را بازداشت و شماری را هم شهید یا زخمی می‌کند.

کرانه باختری هفته گذشته شاهد تشدید عملیات‌های مقاومتی بود که در جریان آن چهار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و شماری از نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

بنا به آمار منابع فلسطینی، طی هفته گذشته یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 20 نظامی یا شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند. 92 نقطه درگیری طی این هفته در کرانه باختری ثبت شده و 16 عملیات تیراندازی و 17 عملیات پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت صهیونیست‌ها توسط فلسطینیان انجام شده است.

حماس: در کنار سوریه علیه اسرائیل هستیم

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم امروز شنبه تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه و جنوب دمشق را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه حماس آمده است که تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق، در امتداد تجاوزات این رژیم در همه منطقه است و حماس در کنار سوریه علیه این حملات ایستاده است.

بر اثر حمله موشکی با مداد امروز رژیم صهیونیستی به فرودگاه و جنوب دمشق پنج نظامی سوری به شهادت رسیدند.

تجمع علیه یهودی‌سازی نظام آموزشی در قدس

اهالی قدس امروز شنبه با برپایی یک تجمع اعتراضی در شهر قدس اشغالی مخالفت خود را با تخلفات مسئولین صهیونیست در قبال دانش‌آموزان و تلاش برای یهودی‎سازی سیستم آموزشی اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای متعدد، خواستار پایان‌دادن به هجمه‌ها علیه برنامه درسی فلسطین توسط رژیم اشغالگر و لزوم تأمین امنیت برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان شدند.

هشدار سازمان ملل درباره حملات اسرائیل به کرانه باختری و تجمع علیه اسرائیلی سازی نظام آموزشی در قدس/اماده

کمیته امور دانشجویان دانشکده ابراهیمی قدس با هشدار درباره تعرض رژیم صهیونیستی به برنامه‌های مدارس دولتی و خصوصی در قدس اشغالی گفت: این مدارس در معرض تصمیم‌های ظالمانه رژیم اشغالگر برای اعمال روش تدریس‌های انحرافی است.

مقامات رژیم اشغالگر دانشکده ابراهیمی قدس را تهدید کرده بودند در صورتی که شیوه تدریس‌های اعمالی را به کار نگیرد مجوز را از آن خواهد گرفت و آن را تعطیل خواهد کرد.

وزارت موسوم به معارف رژیم صهیونیستی اخیرا مدارس قدس را برای پیاده‌کردن دستورالعمل‌های خود تحت فشار قرار داده و آن را شرط گرفتن حمایت مالی قرار داده است.

مقامات رژیم اشغالگر این مدارس را از برپایی هر گونه برنامه ملی نظیر برافراشتن پرچم فلسطین یا آموزش سرودهای ملی فلسطین بازداشته است.

فرود هواپیمای صهیونیستی در غرب مراکش

برای نخستین بار یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی با 110 سرنشین که اکثر آنها تبعه رژیم صهیونیستی بودند در فرودگاه «الصویره» مراکش به زمین نشست.

گردشگران صهیونیست که با این هواپیما به مراکش رسیدند، قرار است در مراسم هیلوله که هر ساله در شهر الصویره برگزار می‌شود، شرکت کنند.

صدها نفر از اعضای جامعه صهیونیست‌های مراکشی از نقاط مختلف جهان با سفر به الصویره در یک مراسم دینی که در فاصله 14 تا 17 سپتامبر به یاد یک خاخام برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

 

 

انتهای پیام
captcha