خدابنده‌ای‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 4084939
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

خدابنده‌ای‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خدابنده، از ساماندهی و جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد تومان زکات در این شهرستان خبر داد.

زکات

ذبیح‌الله غفاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه زکات به عنوان یک واجب الهی علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باعث محرومیت‌زدایی و ساماندهی معیشت نیازمندان می‌شود، گفت: ساماندهی، توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان خدابنده، زمینه بهره‌مندی بیشتر مددجویان تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند را از ظرفیت این فریضه الهی فراهم کنیم.

غفاری با بیان اینکه خیران قیداری همواره در پرداخت زکات پیش‌قدم هستند، ادامه داد: یکی از کشاورزان قیداری با حضور در کمیته امداد خدابنده علاوه بر پرداخت مبلغ ۱۷۵ میلیون تومان زکات، ۳۵ میلیون تومان نیز برای تهیه ملزومات آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب شور عاطفه‌ها مساعدت کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خدابنده، میزان زکات ساماندهی و جمع‌آوری شده در پنج ماهه اول امسال را چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این میزان زکات ساماندهی شده در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است.

غفاری با قدردانی از همراهی مناسب خیران در برنامه‌های این نهاد، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مشارکت در پویش ملی جشن عاطفه‌ها در تامین بخشی از ملزومات تحصیلی دانش آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآن پس از ایمان به خدا، به موضوع انفاق و بخشش و صدقه توجه می‌دهد که زکات از مهم‌ترین آن‌ها است و پرداخت آن را از اصول نیکی‌ها و اساس کارهای شایسته اعلام می‌دارد، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: اگر همه مردم زکات اموال خود را بپردازند، مسلمانى فقیر و نیازمند باقى نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha