پیش‌بینی بیمه ۵ هزار فعال قرآنی تا پایان سال/ خبرنگاران افتخاری ایکنا بیمه می‌شوند
کد خبر: 4084889
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
انجم‌شعاع خبر داد؛

پیش‌بینی بیمه ۵ هزار فعال قرآنی تا پایان سال/ خبرنگاران افتخاری ایکنا بیمه می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت با اشاره به تلاش‌های این اتحادیه برای گسترده شدن سطح بیمه فعالان قرآنی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری حداقل 5 هزار نفر از فعالان قرآنی را در سطح کشور بیمه کنیم.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشورمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه امروز دو نوع بیمه معلمان و فعالان قرآنی در کشور داریم، گفت: معاونت قرآن وزارت ارشاد اهتمام ویژه‌ای به بحث بیمه فعالان قرآنی داشتند و تعداد 4 هزار و 700 نفر بیمه شده را به 10 هزار نفر افزایش دادند که اتفاق میمون و مبارکی است.

وی افزود: با توجه به اینکه با آیین‌نامه فعلی بخشی از معلمان و مدیران اصحاب قرآنی نمی‌توانند از تسهیلات بیمه فعالان قرآنی ارشاد استفاده کنند، با تصویب اتحادیه کشوری صندوق جدیدی ایجاد کردیم و کارگزاری بیمه فعالان قرآنی در اتحادیه‌ای که از صندوق اجتماعی عشایری روستایی است البته به عنوان عشایر بلکه به عنوان مشاغل فصلی این سهم را از صندوق مذکور گرفتیم.

انجم‌شعاع تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز در بهمن سال گذشته امضا شد و عملیات اجرایی آن از 27 اسفندماه همان سال آغاز شد و تاکنون 2 هزار و 260 نفر از فعالان قرآنی را در سطح کشور توانستیم بیمه کنیم و با توجه به وضعیت رو به گسترش بیمه و تقاضاها، پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا پایان سال جاری حداقل 5 هزار نفر را بیمه کنیم. اخیراً مربیان و مدرسان غیررسمی حوزه‌های علمیه بانوان هم در این زمینه مطالبه‌ای داشتند و تقریباً در این تفاهم‌نامه این مورد نیز نهایی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت با بیان اینکه بیمه معلمان قرآنی بسیج را هم آغاز کردیم، گفت: این کار را اخیراً به عنوان پایلوت در بسیج تهران انجام دادیم و تاکنون 150 نفر از معلمان قرآن بسیج تهران را بیمه کردیم و در آستانه تفاهم بزرگی با دارالقرآن بسیج کشور هستیم تا بتوانیم معلمان قرآن بسیج را که فاقد بیمه هستند، بیمه کنیم.

انجم‌شعاع با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که 1500 نفر از معلمان بسیج کشور را در سال جاری بیمه کنیم، گفت: البته در سفری که به چهارمحال بختیاری داشتیم، خبرنگاران ایکنا هم مطالبه بیمه داشتند و ما هم این تقاضا را انعکاس داده و اعلام کردیم که حاضریم هر تعداد از خبرنگاران ایکنا و خبرنگاران افتخاری را بیمه کنیم.

انتهای پیام
captcha