تشریح فعالیت‌های اتحادیه قرآنی یزد در نیمه دوم سال
کد خبر: 4084078
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

تشریح فعالیت‌های اتحادیه قرآنی یزد در نیمه دوم سال

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد جزئیات برنامه‌های اتحادیه قرآنی استان یزد در نیمه دوم امسال را تشریح کرد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌های 6 ماهه دوم سال 1401 اتحادیه اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها، ثبت‌نام فعالان قرآنی استان یزد در صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر که متولی آن اتحادیه کشوری است، می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش فوق به منظور برخورداری فعالان قرآنی فاقد پوشش بیمه است، ادامه داد: با اجرای این طرح، تمام فعالان قرآنی مورد تأیید اتحادیه استان یزد که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند، می‌توانند از مزایای تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی بازنشستگی (دوران سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

مطهریان اضافه کرد: بیمه اجتماعی فعالان علوم قرآنی شامل خدماتی از جمله پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری ازکارافتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان و بورسیه تحصیلی است. پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دولت انجام خواهد شد و تنها پرداخت یک سوم حق بیمه بر عهده فرد بیمه شده است. همچنین در این بیمه قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد.

فعالان قرآنی یزد بیمه می‌شوند

مطهریان با اشاره به اینکه تاکنون 70 نفر از سطح استان متقاضی عضویت در این صندوق بودند و به اتحادیه کشوری معرفی شدند ادامه داد: سایر مربیان و کادرهای اجرایی مؤسسات تا پایان ۱۴۰۱ فرصت دارند، تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام و سپس نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد اظهار کرد: برای ثبت‌نام بیمه اجتماعی در گام نخست، تکمیل اطلاعات درخواستی و ارسال اسکن عکس‌های ۴*۳ متقاضیان بیمه از طریق پیا‌م‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۹۰۱۷۷۱۳۱۰ کفایت می‌کند.

مطهریان ادامه داد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند فعالان قرآنی مؤسسه خود را اعم از کادر اداری، حافظان، قاریان و... را بنابر نیاز و صلاحدید خود برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی معرفی کنند تا پس از تأیید و تکمیل مدارک به عضویت این صندوق درآیند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد اجرای طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیابت از چهار هزار شهید استان که به عنوان یک ابرپروژه فرهنگی شناخته شده اشاره کرد و آن را از طرح‌های ارزشمند و ابتکاری استان دانست و بیان کرد: اجرای این طرح حمایت همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

برگزاری دوره توانمندسازی مدیران و مربیان قرآن

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در نیمه دوم سال دوره توانمندسازی مدیران و مربیان قرآن را برگزار کنیم اظهار کرد: قصد داریم این دوره را با مشارکت مؤسسات قرآنی استان با رویکرد اخلاق، مدیریت و مهارت‌افزایی مدیران برگزار کنیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد بیان کرد: اهداف این دوره آموزشی شامل افزایش سطح اخلاق و سلوک قرآنی در مؤسسات، بازآفرینی نقش و جایگاه قرآن در رشد معنوی و فرهنگی افراد و جامعه، آموزش اصول مدیریت و کسب درآمد، مدل‌های مدیریت قرآنی و آموزش تکالیف قانونی مورد نیاز مؤسسات است.

وی به جانمایی مؤسسات یزد در اطلس مؤسسات قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در نیمه دوم سال به منظور دسترسی سریع‌تر مخاطبان برای دسترسی آسان به مؤسسات قرآنی متناسب با تخصص و نیازشان، جانمایی مؤسسات فعال استان در اطلس قرآنی انجام شود.

مطهریان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی استان اضافه کرد: صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه با هدف ارائه خدمات تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی عضو اتحادیه همچون 12 سال گذشته فعالیت می‌کند.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به مؤسسات

وی با اشاره به جزئیات پرداخت وام‌ها گفت: در حال حاضر این صندوق نزدیک به 7۰۰ عضو دارد و در سال 1401 تاکنون نیز 50 فقره تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مؤسسات و فعالان قرآنی به ارزش یک میلیارد تومان پرداخت شد.

مطهریان با اشاره به رونمایی از نسخه وب اپلیکیشن قرآنی افق در نیمه دوم سال، اضافه کرد: ان‌شاءالله و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است نسخه وب اپلیکیشن افق با تغییراتی روبرو و ساختاری جدید که همه اقشار مختلف بتوانند در این مسابقه شرکت کنند، در آینده‌ای نزدیک مجدد فعالیت خود را آغاز کند.

مطهریان با اشاره به قابلیت جدید این سامانه که از طریق وبگاه هم امکان دسترسی به فضای مسابقه فراهم شده است اضافه کرد: قرار است سری دوم مسابقه فهم نور با ساختاری جدید همزمان با رونمایی از نسخه جدید فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد بیان کرد: همچنین در نظر داریم تا به منظور جذب حداکثری به امور قرآنی و تقویت فرهنگ دینی به تولید و پخش برنامه تلویزیونی با قرآنیان در زمینه معرفی مؤسسات قرآنی در چهار بخش معرفی حافظ برتر هفته، معرفی مؤسسه نمونه هفته، اجرای مسابقه و بخش کارشناسی اقدام کنیم تا پس از جذب بودجه‌های مورد نیاز از سیمای تابان استان پخش شود.

مطهریان درباره مستندسازی از فعالیت‌های شاخص مؤسسات قرآنی گفت: اتحادیه در نظر دارد ساخت نماهنگ تبلیغی ویژه مؤسسات قرآنی استان را برای نیمه دوم سال آغاز کند.  

وی در پایان  افزود: رویکرد ما در این زمینه شناساندن ظرفیت‌های قرآنی به آحاد جامعه است و یکی از سیاست‌های اصلی ما حمایت از مؤسسات قرآنی در جهت ترویج و تبلیغ آنان است.

انتهای پیام
captcha