تحقق بیمه حافظان کل و بالای 20 جزء نمین
کد خبر: 4084063
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
با سفر معاف به اردبیل انجام شد؛

تحقق بیمه حافظان کل و بالای 20 جزء نمین

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دیدار با فعالان قرآنی نمین و هفت روستای اطراف آن، قول وزیر ارشاد مبنی بر بیمه حافظان کل و حافطان بالای 20 جزء را عملی کرد و ضمن آن 10 سفر کربلا و زیارت عتبات عالیات را به مربیان و حافظان کل قرآن در آستانه اربعین حسینی اهدا کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بررسی و تحقق مصوبات سفر اخیر وزیر ارشاد دو روز از استان اردبیل بازدید کرد تا از نزدیک در جریان امور و روند انجام فعالیت‌ها قرار گیرد.

معاف در ابتدای سفر خود وارد سوها شد؛ روستایی زیبا در شهرستان نمین و 30 کیلومتری اردبیل که به خاطر  چشمه‌ها و آب‌های فراوان به این نام مشهور و دارای طبیعتی منحصر به فرد است.

معاون قرآن و عترت را روانه این روستای حدودا چهارصد خانواری کرد، وعده‌های چند روز گذشته اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت بیمه و عضویت فعالان قرآنی این روستای نمونه و الگوی قرآنی در صندوق هنرمندان بوده است؛ جایی که با وجود جمعیت کم خود دارای ده‌ها مربی قرآن، حافظ کل و قرآن‌آموزان فراوان است.

معاف در سوها ضمن دیدار با فعالان قرآنی نمین و هفت روستای اطراف آن، قول وزیر ارشاد مبنی بر بیمه حافظان کل و حافطان بالای 20 جزء را عملی کرد و ضمن آن 10 سفر کربلا و زیارت عتبات عالیات را به مربیان و حافظان کل قرآن در آستانه اربعین حسینی اهدا کرد.

وی همچنین جلسه‌ای با اعضای فرمانداری و شورای شهر اردبیل برگزار و پس از آن طی دیداری با علی نیک‌زاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مسائل قرآنی، مساجد، نماز، هیئات و مؤسسات قرآنی استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاف در ادامه سفر خود از کتابخانه مرکزی اردبیل بازدید کرد و با مسئولان کتابخانه‌های عمومی این استان به دیدار و تبادل پرداخته و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

معاون قرآن و عترت سپس به بازدید مجتمع فرهنگی ـ هنری نیمه کاره اردبیل رفت که در مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به این استان، رقم قابل توجهی برای تکمیل آن مصوب شده است.

مشکلات اجرایی و موانع تکمیل این مجتمع رصد و بررسی و در محل پروژه تصمیماتی برای حل و فصل مشکلات آن با همکاری معاون منابع وزارت ارشاد گرفته شد تا هر چه زودتر موانع آن مرتفع و این طرح عظیم فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاف در ادامه به گلزار شهدای بهشت زهرا اردبیل رفت و در سر مزار استاد مرحوم موذن‌زاده اردبیلی، حاضر و ضمن قرائت فاتحه، صوت و لحن استاد را تکرار نشدنی و ایشان را خادم اهل بیت(ع) و اسطوره بی‌بدیل حوزه نغمات و آواهای اهل بیتی خواند.

وی در انتهای سفر خود به مراسم یادبود مرحوم استاد یوسف معماری از چهره‌های ماندگار پزشکی و شاعر فقید اردبیلی رفت و یاد ایشان را گرامی داشت.

انتهای پیام
captcha