پرداخت بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در کرمان
کد خبر: 4083873
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

پرداخت بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در کرمان

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۳هزار و ۹۶۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی و رفع احتیاجات ضروری به ارزش ۳۵هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در استان کرمان پرداخت شده است.

حسین خزاعی مدیر شعب استان کرمان بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حسین خزاعی، مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله خدمات این بانک برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۳۹۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی و رفع احتیاجات ضروری به ارزش ۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در استان کرمان توسط این بانک پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تکلیفی ازدواج استان کرمان در سالجاری ۷۰ درصد رشد داشته است ادامه داد: طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۹ فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش یک‌هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در سال جاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان جذب ۳۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال منابع را هدفگذاری کرده است.

خزاعی از رشد ۷۳ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان خبرداد و گفت: از هشت ماه گذشته تاکنون منابع بانک در کشور ۶۲.۵ درصد رشد داشته است. همچنین حدود ۲ هزار و ۵۶۳ فقره تسهیلات کالا کارت به ارزش ۷۰۷ میلیارد ریال برای تهیه کالاهای اساسی و جهیزیه در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه سقف تسهیلات این بانک از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: اقدام مهم دیگر بعد از شروع دولت سیزدهم پرداخت وام‌های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان) بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد وام‌های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی بوده است تصریح کرد: حرکت به سمت جذب ۲۰ میلیون مشتری فعال و افزایش شمولیت قرض‌الحسنه در جامعه، افزایش سرمایه از پنج هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان و توسعه برنامه‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه در ارتباط با بانک‌های اسلامی سایر کشورها از جمله برنامه‌هایی است که در سطح کلان کشور دنبال می‌شود.

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیر حضوری) در ۲ ماه آینده، کاهش و حذف کارمزد ثابت از چهار به صفر درصد و حرکت به سمت مزد خدمت را از دیگر برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برشمرد.

انتهای پیام
captcha