اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی دو باغ تاریخی کرمان
کد خبر: 4082928
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی دو باغ تاریخی کرمان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی باغ شاهزاده ماهان و باغ موزه هرندی کرمان خبر داد.

باغ شاهزاده کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که کمک شایانی به جذب و ماندگاری گردشگران می‌کند.

وی افزود: استان کرمان به لحاظ داشتن باغات تاریخی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها باغ تاریخی ماهان بوده که جزو ۹ باغ تاریخی ثبت شده و در فهرست میراث جهانی کشور نیز است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان به باغ موزه هرندی کرمان نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با اختصاص اعتبار برای ساماندهی این باغ تاریخی روند مرمت و آماده‌سازی آن برای حضور بیشتر گردشگران افزایش می‌یابد.

فعالی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال ویژه ساماندهی موزه‌های سطح استان کرمان خبر داد و گفت: از آنجایی که موزها برای اهدافی همچون آموزش و پژوهش، جذب گردشگر، معرفی و نمایش فرهنگ، هنر و تاریخ استان راه‌اندازی شده‌اند و رسیدن به این اهداف نیازمند اعتبار کافی است بنابراین با قرار دادن این طرح در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان توانستیم تا حدودی این اعتبار را تامین کنیم.

انتهای پیام
captcha