لزوم تشکیل دبیرخانه استانی پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 4081201
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

لزوم تشکیل دبیرخانه استانی پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه مسائل مربوط به پیگیری‌های حقوقی و قضای ترور سردار سلیمانی، در استان کرمان نیز به عنوان زادگاه شهید سلیمانی باید دبیرخانه استانی برای جمع‌آوری مستندات و مدارک حقوقی مربوطه با محوریت بسیج حقوقدانان تشکیل شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان، امروز، ۵ شهریور‌ماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان کرمان، گفت: در حوزه مسائل مربوط به پیگیری‌های حقوقی و قضایی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از کارها در حوزه بین‌المللی و کشوری در دست پیگیری است و در استان کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی نیز باید دبیرخانه استانی برای جمع‌آوری مستندات و مدارک حقوقی مربوطه با محوریت بسیج حقوقدانان تشکیل شود.

افزود: آثار ترور سردار سلیمانی و همراهان ایشان نیز باید در دبیرخانه استانی پیگیری‌های حقوقی و قضایی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستند سازی شود زیرا سردار سلیمانی خلاء نبود پدر برای بسیاری از فرزندان شهدا را پرکرده بودند و در کنار آن در رسیدگی به خانواده‌های شهدا و کمک به محرومان جامعه نقش بسیار اثرگذاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان یک ظرفیت بسیار خوب و اتاق فکر هستند، تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان صورت گیرد و از تمامی ظرفیت‌های این اتاق فکر برای حل مشکلات موجود استفاده کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان گفت: در هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان به دنبال کارهای اجرایی نیستیم و هدف اصلی از تشکیل این هیئت‌ها، تدوین راهکارها برای حل مشکلات و پیگیری اجرای آن‌ها از مسیر‌های تعیین شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی بر مسئولیت‌سازی و تعیین کارگروه‌های تخصصی ذیل هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان تاکید کرد و افزود: کمک به اجرای تکالیف تعیین شده در سند تحول و تعالی قضایی و نیز تدوین راهکارهای مورد نظر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از زمینه‌های بسیار مهمی است که کارگروه‌های تخصصی هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان می‌توانند در این راستا به دستگاه قضایی کمک کنند.

سرهنگ مسعود رفیعی، رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه رسالت حقوقدانان در ترویج مکتب حاج قاسم و ابعاد حقوقی ترور سردار دلها را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت تروریست آمریکا برنامه جدیدی در خصوص خاور میانه جدید برای غرب آسیا در نظر گرفته بود و هدف آن تجزیه کشورهای منطقه بود و برای عملیاتی کردن این طرح در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه گروهک هایی را به صورت نظامی و شبه نظامی در منطقه ایجاد کرده بود.

وی افزود: در اثر حضور این گروهک‌ها، امنیت دولت ما نیز به خطر افتاده بود لذا اولین فردی که از خودگذشتگی کرد و هرکجا دولت جمهوری اسلامی و حرم اهل‌بیت(ع) مورد تهدید قرار می‌گرفت در مقابل آن‌ها ایستاد، سردار سلیمانی بود و به همین دلیل آمریکا در این نقشه خاورمیانه جدید شکست خورد.

سرهنگ رفیعی با اشاره به اینکه تمامی توطئه‌های دشمنان توسط سردار سلیمانی خنثی شده است به همین دلیل کینه آمریکا از سردار سلیمانی منجر به شهادت ایشان شد، افزود: بسیج حقوقدانان به دنبال همفکری برای پیگیری ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نشان دادن هر چه بیشتر ماهیت خبیث آمریکا برای جهانیان است.

انتهای پیام
captcha