افتتاح ۱۱۰۵ پروژه با ۹۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4080581
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
طی هفته دولت صورت می‌گیرد:

افتتاح ۱۱۰۵ پروژه با ۹۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به دریافت ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم از سفر قبلی رئیس جمهور، گفت: طی هفته دولت ۱۱۰۵ پروژه با ۹۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا فعالیت های دولت به مردم با همکاری و تعامل رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان مدیران تراز انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و اقدامات نو و جدیدی و مردمی را انجام دادند، افزود: از تعداد پروژه‌های هفته دولت ۳۱۹ پروژه شهری، ۷۸۶ پروژه روستایی است و همچنین یک هزار و ۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و ۸۴ پروژه نیز با یک هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
قناعت با اشاره به اینکه همچنین در هفته دولت ۱۱۰ عنوان برنامه محوری به همراه ۸۰۴ برنامه فرهنگی و اجتماعی و جهادی در دستور کار دستگاه‌های دولتی برای اجرا، افتتاح و یا کلنگ زنی قرار دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، برق، آب و فاضلاب، گازرسانی، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر حوزه‌هاست.

استاندار خراسان‌جنوبی به برخی از پروژه‌های افتتاحی و یا کلنگ زنی در هفته دولت امسال در زمینه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه امروز با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

قناعت، آغاز عملیات اجرایی ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی نهبندان به ۹۶ تختخواب با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان، شروع عملیات اجرایی احداث هفت بیمارستان محلی یا مرکز درمان در شهرهای خضری، آرین شهر، درح، دیهوک، عشق آباد، قهستان و شوسف با مشارکت خیرین سلاامت استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت امسال عنوان کرد.

وی با اشاره به بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده در طی یک سال گذشته، افزود: مرکز دیالیز و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طبس، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه، فاز یک کلینیک تخصصی سرایان، تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان، تکمیل آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس، تکمیل کلینیک کودکان بیمارستان امام علی(ع)، پانسیون اقامتی متخصصین در درمیان و تامین دستگاه عکس برداری رنگی(ام آر ای) شهر قاین از جمله این پروژه ها بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شده است.

۲۶ پروژه در دست اقدام حوزه درمان

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۲۶ پروژه در دست اقدام حوزه درمان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در استان است، ادامه داد: همچنین ۲۴ پروژه جدید با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دست انجام است که پیش بینی شده بتوانیم این موارد را انجام دهیم که اینها شامل احداث و تکمیل بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها، کلینیک‌های تخصصی، شبکه بهداشت، مراکز جامع سلامت، مراکز جراحی و بیمارستان‌های محلی است.

قناعت با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه شبکه برق استان طی یک‌ سال گذشته بیان کرد: برنامه داریم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلوولت شهرستان نهبندان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، شرکت توانیر و شرکت ایمیدرو و استانداری خراسان جنوبی در راستای ایجاد مهم‌ترین زیرساخت توسعه شهرستان را در حوزه صنعت و معدن انجام دهیم که در ۷ شهریور همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان نهبندان با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

نشست خبری جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی

وی گفت: اعتبارات این پروژه به صورت ۵۰ درصد سهم توانیر، ۳۰ درید ایمیدرو، ۱۰ درصد سهم استان و ۱۰ درصد نیز سهم شرکت شهرک‌های صنعتی است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تامین برق شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف و ناحیه صنعتی دیهوک، تامین برق معادن خوسف با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و برق رسانی به ۱۲ هزار مشترک جدید شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان، برق رسانی به ۷ روستای فاقد برق با دو و نیم میلیارد تومان، ترمیم و اصلاح شبکه های موجود برق به منظور تامین برق پایدار مشترکین فعلی با ۳۸ و نیم میلیارد تومان اعتبار، تعداد ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۷۰۰ کیلووات و اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان با مشارکت سرمایه گذاران از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه برق در یک سال اخیر در استان است؛ مجموع کل اعتبارات هزینه شده در حوزه برق در استان طی یکسال گذشته بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی به اشاره به برخی طرح‌های در دست اقدام در حوزه شرکت برق در استان، بیان کرد: احداث شبکه فشار متوسط به طول ۱۲۴ کلومتر، شبکه فشار ضعیف به طول ۴۵ کیلومتر و شبکه روشنایی معابر به طول۸.۲ کیلومتر و نصب ۱۱۷ دستگاه ترانس به مبلغ در مجموع ۱۱۳ میلیارد تومان، ترمیم و اصلاح شبکه به منظور رفع موارد افت ولتاژ و ارائه برق پایدار بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان، همچنین هوشمندسازی لوازم اندازه گیری به منظور کنترل از راه دور و برخط مصرف مشترکین با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان برای ۳۳۰۰ مشترک پرمصرف، تامین برق ۷۹۴ خانوار عشایری با تحویل سامانه های برق خورشیدی قابل حمل به ارزش ۶ میلیارد تومان، برق رسانی به ۹ روستای فاقد برق با احداث یک و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲.۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۹ دستگاه ترانس با اعتباری بالغ بر ۴.۲ میلیارد تومان اعتبار از جمله این طرح‌ها است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیام اینکه مجموع کل اعتبارات پروژه های در دست اجرا در حوزه برق رسانی در استان بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود سفرهای دور دوم رئیس جمهور در آینده نزدیک آغاز شود و مشخص نیست خراسان جنوبی در دور اول یا دوم این سفرها باشد.

وی بیان کرد: سبک و سیاق دور دوم سفرهای رئیس جمهور متفاوت خواهد بود و یک بخش کنترل و نظارت و بررسی موانع پیش رو است و در این سفر برخی از موضوعات اعتباری مرتفع خواهد شد و چند پروژه مهم نیز با حضور رئیس جمهور در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

مشکلی در تامین سوخت نداریم 

قناعت در خصوص مشکلات جایگاه‌های سوخت استان گفت: کشور در تامین سوخت مشکلی ندارد و هر چند وقت شایعه‌ای ایجاد می‌شود که نباید توجه کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان مرزی است بالای ۹۸ درصد از رانندگان بومی نیستند و برخی از این افراد سوخت استان را در مکان‌های دیگر چندین برابر به فروش می رسانند و مردم بدانند که ذخایر سوخت استان پُر است و مشکلی در این زمینه نداریم.

نشست خبری جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی

وی به موضوع متمم‌های سفر قبلی رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به صورت غیرمتمرکز اعتبار دریافت کردیم و تخصیص پیدا کرد و خراسان جنوبی جز دو استانی است که از سفر قبلی توانست یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم دریافت کند که این اعتبارات ابلاغ خواهد شد.

قناعت در خصوص آب‌های ژرف استان گفت: کارهای مطالعاتی این موضوع انجام شده؛ در چندین منطقه استان پیش بینی اجرای آن را داشته؛ در غرب استان کار آن را آغاز کرده و دکل‌های آن وارد خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: این موضوع نیاز به هماهنگی‌هایی بین وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری و ایمیدرو و صمت دارد و برای آن جاده احداث شده و کارگاه آن تجهیز شده است و احتمالا آبان خبرهای خوش در این زمینه اعلام خواهد شد و در این زمینه خراسان جنوبی دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان است که به موضوع آب‌های ژرف پرداخته است.

وی به موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند اشاره کرد و گفت: در خصوص این اراضی جلسات متعددی در استان و تهران برگزار کردیم و با حضور مسئولان ارتش و شهرداری بیرجند جلسات مشترکی داشتیم و به توافق رساندیم که این انتقال و جا به جایی صورت گیرد.

قناعت در خصوص مجتمع فولاد قاین اظهار کرد: بخش احیای آن در حال کار بوده و رفع اشکال شده، اما افتتاح رسمی نشده است و یک پروژه ملی محسوب می‌شود و با حضور یک مهمان ویژه این مجتمع به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: هیچ پروژه‌ای بدون تایید استاندار و معاون عمرانی استاندار افتتاح و کلنگ زنی نخواهد شد و از رسانه‌های استان می‌خواهیم پروژه‌های تکراری را به اطلاع برسانند.

انتهای پیام
captcha