نویسنده دهه نودی از امام زمان(عج) برای همسالانش می‌گوید
کد خبر: 4080550
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

نویسنده دهه نودی از امام زمان(عج) برای همسالانش می‌گوید

فاطمه گلستانی‌­فر، متولد 1390 یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران از نسل چهارم است که با نگارش کتاب‌های «آینده روشنه» و «از شوق دخترانه تا قله‌­های افتخار» با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری به بیان معنا و مفهوم انتظار فرج و زمینه­‌سازی ظهور، و نحوه ورود به مسائل مورد ابتلای روز از جانب دختران ویژه همسالان خود می‌پردازد.

فاطمه گلستانی‌­فر نویسنده کتاب آینده روشنهفاطمه گلستانی‌­فر یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران از نسل چهارم  و از دهه نودی‌هاست.  نویسنده و مؤلفی 10 ساله که به‌عنوان کوچکترین نویسنده در موضوع اندیشه‌های رهبری شناخته شده است. نخستین کتاب وی با عنوان «آینده روشنه» (امام زمان(عج) در بیان پدری مهربان) به همت مجموعه شناخت رهبری و زیر نظر علی خاک‌رنگین نویسنده و پژوهشگر حوزه ولایت‌فقیه و گفتمان انقلاب اسلامی و مدیر مجموعه شناخت رهبری توسط نشر پرناک در سال 1400 در 71 صفحه منتشر شده است.

کتاب آینده روشنه، مصور و پر از نقاشی­‌های نویسنده برای نوجوانان است و طراحی­‌های مفهومی متعدد در کتاب وجود دارد. در این کتاب معارف مهدوی در مقوله­‌های میلاد امام­ زمان(عج)، امتیاز اعتقاد شیعه به منجی عالم بشریت، ویژگی­‌های دوران ظهور به‌ویژه عدالت تبیین شده و به معنا و مفهوم واقعی و حقیقی انتظار فرج و زمینه­‌سازی ظهور با ذکر مصادیق فراوان از رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

کتاب دوم این نویسنده «از شوق دخترانه تا قله‌­های افتخار» نام دارد که به همت مجموعه شناخت رهبری و زیر نظر علی خاک‌رنگین توسط نشر پرناک در سال 1400 در 96 صفحه منتشر شده است.

در این کتاب باید و نبایدها و نحوه ورود به مسائل مورد ابتلای روز از جانب دختران و همچنین باید و نبایدهای خانواده و جامعه برای بسترسازی و همراهی و کمک به دختران در این راه، در رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بررسی و تبیین شده است.

در این نوشتار خبرنگار افتخاری ایکنا گفت‌وگویی با فاطمه گلستانی‌فر درباره این دو کتاب ارزشمند انجام داده است که از نظر می‌گذرد.

ایکنا ـ از نحوه و میزان آشنایی خود با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و تألیف کتاب‌هایتان برایمان بگویید؟

علاقه به گوش دادن و خواندن سخنان رهبر معظم انقلاب را دارم. برخی را در تلویزیون و برخی دیگر را در سایت‌هایی مثل نوجوان دیده‌ام.

در تألیف کتاب‌ها ابتدا سخنان حضرت آقا را از کتاب و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت سیدعلی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌­ای(مدظله العالی) و برخی را از سایت نوجوان جمع‌آوری کردم و چون درک آن مطلب‌ها برای کودکان سنگین است، با کمک آقای خاک‌رنگین آن‌ها را به زبانی ساده در کنار نقاشی و فایل صوتی آوردم تا برای دوستانی که خواندن و نوشتن هم نمی‌دانند قابل استفاده باشد. کتاب اولم چندین مطلب دارد که همه مربوط می‌شود به مهدویت. مثالش این است که ما منتظر دنیایی سرشار از صمیمیت هستیم و انتظار، پربرکت‌ترین حالت انسان و پر از نور عدالت است که ما را به دنیایی برتر از لحاظ مادیات و معنویات می‌رساند و ما منتظران باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

ایکنا ـ به نظر شما منتظر واقعی امام زمان(عج) چه کسی است؟

منتظر واقعی امام­ زمان(عج) باید ایشان را باور داشته باشد و برای ظهورشان دعا کند. در کنار دعا کردن، باید بداند انتظار فرج، یعنی نجات دادن انسان‌ از گرفتاری‌ها؛ پس در این راه تلاش می‌کند. منتظر واقعی امید فرج و گشایش دارد و این امید به او یاد می‌دهد هیچ بن‌بستی در زندگی وجود ندارد که باز نشود و اینکه منتظر واقعی امام زمان(عج) نمی‌نشیند و بگوید امام زمان می‌آید و همه‌ چیز را درست می‌کند، می‌داند که در کنار امید باید دست به‌کار شود.

ایکنا ـ راه‌های زمینه‌سازی ظهور و سرباز امام­ زمان(عج) بودن چیست؟

در یکی از حکایت‌ها آمده که شخصی دانشمند برای دیدن حضرت ولی‌عصر(عج) روزها و شب‌ها ریاضت می‌کشید و از عدم توفیق رنج می‌برد؛ به او گفته شد برای دیدن حضرت ­حجت(عج) باید به فلان شهر سفر کنی؛ او به آن شهر سفر کرد. رفت به مغازه‌ای که امام ­زمان(عج) در آن‌جا حضور داشتند. امام ­زمان(عج) تا او را دیدند به او فرمودند: «چله‌نشینی لازم نیست، به جفر متوسل شدن و ریاضات و سفرها رفتن هم نیاز نیست. در عمل نشان دهید و مسلمان باشید تا من به سراغ شما بیایم.»

راه زمینه‌سازی ظهور و سرباز امام زمان(عج) بودن هم همین است؛ باید در کنار دعا، عمل نشان داد؛ مثل عدم تن دادن به ظلم و ستم، به فکر نجات جامعه بشریت بودن و باز کردن بن‌بست‌های زندگی بشر که با آمادگی برای سربازی امام زمان و خوب انجام دادن مسئولیت‌های زندگی آغاز می‌شود.

ایکنا ـ از فعالیت‌های دیگرتان غیر از تألیف کتاب‌ بگویید؟

علاوه بر تألیف کتاب و کتابخوانی در حال حفظ قرآن هستم. باید بگویم که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند در وقت‌هایی که بیکار هستید، کتاب بخوانید و من هم کتابخانه‌ام پر از کتاب است که همه را خوانده‌ام. همچنین یک کانال امام­ زمانی دارم که در روزهای جمعه برای بچه‌ها مطلب می‌گذارم.

ایکنا ـ چرا آینده روشنه را به عنوان نام کتاب خود انتخاب کردید؟

حضرت ولی­عصر(عج) روزی می‌آیند و دنیا از ظلم پاک می‌شود و گلستان می‌شود؛ به ‌همین دلیل اسم کتاب شد آینده روشنه.

ایکنا ـ بانوان و دختران چگونه می‌توانند به قله‌های افتخار دست یابند؟

طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، بانوان و دختران این سرزمین باید در عرصه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های علمی، سیاسی و ورزشی حضور داشته باشند؛ به نماز و قرآن خیلی اهمیت دهند و با قرآن مأنوس باشند؛ حضرت­ فاطمه(س) و حضرت­ زینب(س) را الگوی خود قرار دهند و از سیره ائمه اطهار(ع) پیروی کنند، حجابشان را حفظ کنند و به درس و تحصیلات­شان اهمیت بدهند.

ایکنا ـ از برنامه‌های آینده‌تان بگویید؟

یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از مردم پیشرفت در عرصه هنر است و من هم ان‌شاءالله بتوانم به کشورم از این راه خدمت کنم. در این راه ایده‌هایی هم دارم؛ اینکه بتوانم شخصیت‌سازی کنم و برای این شخصیت‌ها کتاب بنویسم و آن‌ها را وارد دنیای پویانمایی و عروسک‌سازی کنم.

همچنین خوب درس بخوانم و حفظ قرآنم را به اتمام برسانم. مراحل پایانی کتاب سوم خود را که در مورد کتاب و کتابخوانی از نگاه مقام معظم رهبری‌ است را طی کنم و به امید خدا کار نگارش کتاب را ادامه بدهم.

ایکنا ـ سخن پایانی

فقط می‌خواهم که برای ظهور امام ­زمان(عج) دعا کنید. دنیا امروزه به یک منجی نیازمند است. ان‌شاءالله که ایشان زودتر ظهور کنند و آینده‌ای روشن داشته باشیم.

همچنین از پدر و مادر عزیزم که اگر مشکلی در مراحل نوشتن و چاپ کتاب‌هایم پیش می‌آمد، در اصلاح کار کمکم می‌کردند و به من مشورت می‌دادند و آقای خاک‌رنگین که نوشته‌هایم را می‌خواندند و نظراتشان را می‌گفتند و در این راه خیلی کمکم کردند، قدردانی می‌کنم.

کامران پورعباس

انتهای پیام
captcha