جایزه ارتباطات ملی سلامت اعطا می‌شود
کد خبر: 4079361
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
عین‌اللهی:

جایزه ارتباطات ملی سلامت اعطا می‌شود

وزیر بهداشت ضمن درخواست از خبرنگاران برای بیان فعالیت کادر درمان در مبارزه با کرونا اظهار کرد: جایزه ارتباطات ملی سلامت به کارهای خبری برتر در حوزه رسانه اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، 29 مرداد در جمع خبرنگاران حوزه سلامت، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: کرونا مشکلی برای همه مردم جهان بود، اما برای ما فرق مهمی داشت، چرا که ما در شرایط تحریم باید با این ویروس مبارزه می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در بحران کرونا تمام مشاغل در معرض تعطیلی بودند و مشکلات اقتصادی حاکم بود گفت: در این وضعیت باید رسالت خود را انجام می‌دادیم و کادر سلامت از این آزمون سربلند بیرون آمد. زمانی که مردم در منزل بودند، کادر سلامت در صحنه آتش حضور داشتند و در این مسیر 300 شهید سلامت داشتیم.

وزیر بهداشت افزود: یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیا در کنترل کرونا هستیم و قلم خبرنگاران در کمک به مردم و کادر درمان بسیار مؤثر بود، به همین دلیل «جایزه ارتباطات ملی سلامت» برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و به آثار برتر خبرنگاران اعطا خواهد شد.

وی خواستار تخصصی‌تر شدن خبرنگاری سلامت شد و گفت: تاکنون 143 هزار فوتی کرونا داشتیم، اگر به آمار مراجعه کنیم تا آذرماه 1400 تعداد 132 هزار فوتی داشتیم که هنوز تزریق واکسن به حد قابل قبولی نرسیده بود، اما بعد از این تاریخ تاکنون 11 هزار فوتی داشتیم که نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون است. بالای 96 درصد مردم یک دز و بالای 86 درصد دو دز واکسن تزریق کرده‌اند.

وزیر بهداشت بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: 50 میلیون ذخیره واکسن در کشور داریم و آماده صادرات واکسن هستیم. با 60 پزشک نیز کمیته علمی کرونا را تشکیل دادیم که در مورد دارو و درمان به اجماع برسیم و این اقدام کمک شایانی به اعلام نظر تخصصی در مورد کرونا کرد. کیت تشخیص امیکرون را نیز تولید کردیم. در ایجاد آی سی یو اطفال نیز افزایش دو برابری داشتیم. همچنین، دو و نیم میلیون اتباع خارجی واکسینه شدند.

عین‌اللهی در ادامه بخشی از اقدامات وزارت بهداشت را تشریح کرد و گفت: کشور ما قوی‌ترین حوزه سلامت را دارد و ما به 200 بیمارستان کشور مجوز گردشگری سلامت داده‌ایم و قرارداد خرید هزار آمبولانس نیز امضا شده است که تا پایان سال محقق می‌شود. پذیرش دانشجوی پزشکی را نیز 20 درصد افزایش دادیم که بخش قابل توجهی به مناطق محروم اختصاص داده شده است.

وی درباره تعیین تکلیف وضعیت شهدای سلامت از پیگیری این موضوع خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیماران نادر و صعب‌العلاج وضعیت نابسامانی داشتند و در راستای حمایت، مصوبه تشکیل صندوق بیماران صعب‌العلاج را در دولت داشتیم و تلاش می‌کنیم حتی برخی داروهای آن‌ها را به در منازل آن‌ها بفرستیم.

عین‌اللهی در پایان یکی دیگر از فعالیت‌های این وزارتخانه را برگزار شدن جشنواره قرآن وزارت بهداشت با حضور 50 هزار استاد و دانشجو دانست.

انتهای پیام
captcha