از هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تا بازداشت گسترده در کرانه باختری
کد خبر: 4078794
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
تحولات فلسطین/

از هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تا بازداشت گسترده در کرانه باختری

ده‌ها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست برای چندمین‌بار با حمایت نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند، از سویی شهرهای مختلف کرانه باختری شاهد بازداشت گسترده جوانان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست بود.

به گزارش ایکنا، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز، با حمایت نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گفته منابع محلی این شهرک‌نشینان صهیونیست در گروه‌های متعدد از باب المغاربه به مسجدالاقصی هجوم بردند و به شکل تحریک‌آمیزی در صحن‌های این مسجد مقدس به تردد پرداختند.

مسجدالاقصی همه‌روزه به جز روزهای جمعه و شنبه در معرض هجوم‌ شهرک‌نشینان صهیونیست قرار دارد. این اقدامات بخشی از تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی نخستین قبله مسلمانان، است.

هجوم گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

سه غیرنظامی فلسطینی صبح امروز در هجوم نظامیان اشغالگر صهیونیست به اردوگاه آوارگان بلاطه در شرق نابلس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

به گفته مقامات هلال‌احمر در نابلس این سه جوان فلسطینی از ناحیه پا مورد مجروح شده و اکنون وضعیت آنها پایدار توصیف شده است. گفته می‌شود این حملات به دلیل محاصره خانه‌ای در محله «الجماسین» واقع در اردوگاه بلاطه صورت گرفته است.

 از سویی شب گذشته و سحرگاه امروز چهارشنبه، نظامیان رژیم صهیونیستی عملیات دستگیری گسترده‌ای را در کرانه باختری آغاز کردند. در این عملیات گسترده 38 شهروند فلسطینی دستگیر شدند. بیشتر دستگیری‌ها در شهرهای بیت لحم و جنین، نابلس و رام الله صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر بر شدت حملات خود به کرانه باختری افزوده و دست به دستگیری‌های گسترده‌ای زده است. در این میان طرفداران مقاومت فلسطین به ویژه اعضا و طرفداران جنبش جهاد اسلامی هدف اصلی این عملیات‌ها بوده‌اند.

نهادهای حقوق بشر فلسطینی در گزارشی اعلام کرده‌اند: رژیم صهیونیستی ماه جولای گذشته 365 فلسطینی را بازداشت کرده است.

در این گزارش آمده است که 28 نفر از بازداشت‌شدگان کودک و 2 نفر نیز زن بودند.

رژیم صهیونیستی ماه گذشته 191 حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده است.

طبق آمارهای نهادهای حقوقی فلسطینی، هم اکنون نزدیک به 4550 فلسطینی از جمله 27 زن و 175 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که 670 نفر از آنان تحت بازداشت موقت هستند و هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.

دور جدید اقدامات اعتراضی جنبش «اسیر» فلسطین

جنبش «اسیر» فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای دور جدید اقدامات اعتراضی از ابتدای سپتامبر آینده آماده خواهد شد.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته اضطراری متشکل از گروه‌های فلسطینی در پی عدم پایبندی سازمان زندان‌های صهیونیستی به تعهدات خود، فعال‌سازی خواهد شد.

اسرای فلسطینی طی ماه‌های اخیر وارد نبرد «وحدت و آزادی» شدند که 25 مارس گذشته این نبرد پس از توافق با سازمان زندان‌ها مبنی بر توقف تجاوزات علیه اسرا متوقف شد.

در آن زمان اسرای فلسطینی برنامه هایی اعتراضی را در پیش گرفته بودند. اسرای فلسطینی عموم ملت فلسطین را به حمایت از خود و اقدامات اعتراضی آینده خود فراخوانده‌اند.

جنبش اسیر فلسطین قرار است به زودی جزئیات اقدامات اعتراضی اسرا در اعتراض به اوضاع بد زندان‌ها و تشدید تجاوزات علیه اسرا را اعلام کند.

انتهای پیام
captcha