قاضی‌زاده هاشمی: آزادگان فرهیخته‌ترین قشر در بین ایثارگرانند + فیلم
کد خبر: 4078570
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
گزارش ایکنا از آیین الماس‌های درخشان

قاضی‌زاده هاشمی: آزادگان فرهیخته‌ترین قشر در بین ایثارگرانند + فیلم

مراسم تجلیل از آزادگان امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در مجتمع دهکده نشاط ولیعصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن در ۲۶ مرداد آیین سراسری الماس‌های درخشان، تجلیل از آزادگان امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در مجتمع دهکده نشاط ولیعصر برگزار شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این برنامه گفت: همان‌قدر که به آزادگان در ایام اسارت سخت گذشته به خانواده‌های آنها نیز سخت گذشته است. بیش از ۳۰ سال از اتمام جنگ گذشته و هنوز با مادران شهیدی مواجه می‌شویم که پیکر پاک فرزندان آنها بازنگشته است و صبورانه و در انتظار پیکر فرزندان خود هستند.

 وی افزود: آزادگان فرهیخته‌ترین قشر در بین جامعه ایثارگری هستند. آنها ظرفیت‌ساز و کارآمد هستند و این جامعه است که به آزادگان نیاز دارد تا با توجه به توانایی‌های خدادادی و تجربه‌ای که در دوران ایران انداخته‌اند به جامعه عرضه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اسارت را تبدیل به رسانه کردند اظهار کرد: آنها با اقدامات خود پیام شهدای کربلا را به همگان رساندند و آزادگان ما نیز ادامه دهنده همین راه بودند و هستند. جلسات از این دست برای این است که بیان شود ما زحمات و رنج شما را از یاد نمی‌بریم و عظمت شما را می‌فهمیم و سپاسگزارم آن هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حضور خود در عملیات کربلای 8 گفت: در این عملیات من مجروح شدم و هنگام بازگشت به بیمارستان از رزمنده‌ها چیزی جز محبت و مهربانی ندیدم‌ اما به این فکر می‌کنم که آزادگان و جانبازان در اردوگاه‌های دشمن هنگام مجروحیت چه رنجی و عذابی کشیدند.

وی با بیان اینکه خون شهدا نشان حقانیت ماست ادامه داد: بازگشت پیکر سالم شهیدی که 15 سال از شهادت او می‌گذرد نشان دهنده صدق کلام خداست. صداقت در مسیر خدا پاداش دارد که بخشی از آن در این دنیا عطا می‌شود و بخشی دیگر در دنیای دیگر.

 قاضی‌زاده هاشمی: آزادگان فرهیخته‌ترین قشر در بین جامعه ایثارگری هستند + فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان افزود: از اینکه آزادگان دستگیر هستند و توانسته‌اند جامعه را بسازند و بر جامعه مؤثر باشند سپاسگزارم. مقام بالاتر سپاس متعلق به کسانی است که هم امنیت را این کشور را خلق کرده‌اند و هم مکتب و فکر حسینی را به نمایش گذارده‌اند و هم بر زندگی مادی مردم مؤثر هستند. امیدوارم مجموعه‌ مدیرت کشور در بخش‌های مختلف بتوانند از ظرفیت‌های آزادگان به خوبی استفاده کنند.

ایستادگی در مقابل شکنجه‌ها برای ایمان

اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) در این مراسم گفت: اگر ما شرایط سخت اسارت را خوانده‌ایم آزادگان آن را لمس کرده‌اند و چشیده‌اند. همه سعی و تلاش ما در بنیاد این است تا برای بهروزی آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا هرکاری که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

وی افزود: آزادگان در مقابل شکنجه‌های سخت ایستادند تا بر سر ایمان و اعتقادات خود باشند و خدمتگزاری آزادگان مدال افتخاری برای ماست.

 قاضی‌زاده هاشمی: آزادگان فرهیخته‌ترین قشر در بین جامعه ایثارگری هستند + فیلم

اصحاب کریمی در ادامه با بیان خاطره‌ای از بازگشت آزادگان به کشور گفت: در هنگام تبادل اسرا به کشور رژیم بعث یکی از اسرای ما را به شهادت رساند و آزادگان هنگام بازگشت لباس‌های خونین این شهید را آوردند. هنگام بازگشت پیکر این شهید به وطن بعد از پانزده سال دیدیم که هنوز پیکر این شهید سالم است. سه روز این شهید در تهران تشییع می‌شد و هر سه روز از پیکر مطهر او خون می‌آمد و ما مجبور بودیم تا کفن او را تعویض کنیم. این رخدادها از نشانه‌های حقانیت ماست.

انتهای پیام
captcha