سرآشپز بلاگر و حکایت تشرف به اسلام جوان ایتالیایی + عکس
کد خبر: 4078471
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

سرآشپز بلاگر و حکایت تشرف به اسلام جوان ایتالیایی + عکس

یک جوان ایتالیایی تحت تأثیر کارهای خیریه و بشردوستانه سرآشپز بلاگر معروف مسلمان ترکیه‌ای به دین اسلام روی آورد.

به گزارش ایکنا، یک جوان ایتالیایی تحت تأثیر مهمت بوراک اوزدمیر، سرآشپز معروف ترک و کارهای خیریه  و بشردوستانه  او در مناطق فقیرنشین، چه در قاره آفریقا و چه در مناطق آسیب دیده از جنگ‌ها و درگیری‌ها مانند سوریه و فلسطین مسلمان شد.

اوزدمیر به‌تازگی کلیپی از دیدار این جوان ایتالیایی با او در محل کارش منتشر کرده است.

این جوان ایتالیایی می‌گوید: من داستان‌ها و ویدئوهایی را که سرآشپز اوزدمیر منتشر می‌کند، به‌طور مداوم دنبال می‌کنم و تصمیم گرفتم به دین اسلام روی آورم؛ زیرا تحت تأثیر فعالیت‌های خیریه سرآشپز بوراک قرار گرفتم.

او افزود: به خانواده‌ام گفتم که می‌خواهم شبیه او شوم، زیرا او به نیازمندان کمک می‌کند و باعث می‌شود آنها لبخند بزنند.

وی ادامه داد: از دو سال پیش شروع به خواندن قرآن کریم کردم و نزدیک‌ترین دوستم کتاب احادیث را به من داد و بدین ترتیب مسلمان شدم.

سرآشپز بوراک به نوبه خود گفت: من سه سال پیش با این دوست ایتالیایی آشنا شدم و او دائماً صفحه مرا دنبال می‌کند و بسیار خوشحالم که مسلمان شده است.

سرآشپز بوراک نیز در پایان این کلیپ یک سجاده نماز را به این جوان هدیه کرد و گفت: این سجاده برای من بسیار عزیز است و این جوان ترکیه را بسیار دوست دارد.

بوراک اوزدمیر جوان، 28 ساله اهل شهر هاتای ترکیه است. خانواده‌اش در همان کودکی به شهر استانبول مهاجرت می‌کنند و اصالت عرب (سوری) دارد.
او در رشته‌ علوم‌ تربیتی از دانشگاه آنادولو اسکی‌شهیر استانبول فارغ‌التحصیل شده و مسیر پر فراز و نشیب زندگی از او یک آشپز چیره‌دست ساخته و با تکنیک‌های آشپزی‌اش طرفداران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و اینستا پیدا کرده است.

بوراک در فروردین ماه گذشته هم در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کرد و مورد استقبال فلسطینی‌ها قرار گرفت.

او با انتشار تصاویری حدیثی از پیامبر(ص) را نیز نوشت: «أقرب ما یکون العبد من ربه و هو ساجد فاکثروا الدعاء: نزدیک‌ترین حالت بنده به پروردگارش زمانی است که در حال سجده است.»

تشرف به اسلام جوان ایتالیایی تحت تاثیر کارهای خیریه سرآشپز معروف ترکیهتشرف به اسلام جوان ایتالیایی تحت تاثیر کارهای خیریه سرآشپز معروف ترکیهتشرف به اسلام جوان ایتالیایی تحت تاثیر کارهای خیریه سرآشپز معروف ترکیه

انتهای پیام
captcha