استقبال عزادارن حسینی از پویش «ایثار حسینی با اهدای خون آگاهانه»
کد خبر: 4077962
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
در چهارمحال‌وبختیاری

استقبال عزادارن حسینی از پویش «ایثار حسینی با اهدای خون آگاهانه»

مدیرکل انتقال خون چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری پویش «ایثار حسینی با اهدای خون آگاهانه» در استان، گفت: اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت، به طوری‌که ذخایر خونی استان از پنج روز به ۷.۱ روز رسید.

نذر خون در عاشورا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، حسین هاشمی، مدیرکل انتقال خون با اشاره به برگزاری پویش «ایثار حسینی با اهدای خون آگاهانه» در استان، اظهار کرد: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه‌های شهرکرد، بروجن، بن و تیم سیار فرخشهر برای خون‌گیری فعال بودند، به طوری‌که در این دو روز ۴۷۴ نفر به پایگاه‌های اهدای خون برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: خوشبختانه اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت، به طوری‌که ذخایر خونی استان از پنج روز به ۷.۱ روز رسید.

هاشمی با اشاره به اینکه طی ۱۰۷ روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده که ۹۸۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، تصریح کرد: خون‌گیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است، از طرفی مصرف خون باتوجه به اینکه بسیاری از عمل‌های غیر ضروری در این مدت انجام شده، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان تأکید کرد: اکنون ذخیره خونی ۷.۱ روز ایده آل است، اما انتظار می‌رود مردم همچون گذشته اهدای خون مستمر و مداوم داشته باشند، به‌ویژه پلاکت خون که تاریخ انقضای سه روزه دارد؛ برای اینکه مردم بتوانند پاسخگوی نیاز بیماران باشند، لازم است مدام و مستمر خون اهدا کنند تا با کمبود پلاکت خون مواجه نشویم.

انتهای پیام
captcha