ولایتمداری؛ ویژگی مشترک شهدا
کد خبر: 4077670
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

ولایتمداری؛ ویژگی مشترک شهدا

پدر شهید مدافع حرم، محمدحسن قاسمی به تبیین ویژگی‌های مشترک شهدا پرداخت و گفت: فرزندم مانند دیگر شهدا همواره نسبت به مردم کشور خود احساس مسئولیت و تعهد می‌کرد؛ ولایتمداری و مسئولیت‌پذیری دو ویژگی‌ شاخص محمدحسن بود.

حضور پدر شهید مدافع حرم در جمع زندانیان شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری، در راستای تکریم شهدای مدافع حرم استان و معرفی الگوی عملی برای زندانیان استان، زندان شهرکرد میزبان پدر اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی بود.

منصور قاسمی، پدر شهید محمدحسن قاسمی در این دیدار ضمن تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت شهید حججی، گفت: این ایام بهانه‌ای است تا با مرور خاطرات شهدا از آنان درس زندگی بگیریم.

قاسمی ضمن تشریح اتفاقاتی که موجب شکل‌گیری تکفیری‌ها در منطقه شد، افزود: شکل‌گیری این گروه‌ها در عصر حاضر نتیجه اتحاد نامبارک آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه است که هدفی جز دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی ندارند.

این پدر شهید به تبیین خصوصیات مشترک همه شهدا پرداخت و بیان کرد: محمدحسن مانند دیگر شهدا همواره نسبت به مردم کشور خود احساس مسئولیت و تعهد می‌کرد؛ ولایتمداری و مسئولیت‌پذیری دو ویژگی‌ شاخص محمدحسن بود و هیچگاه روضه و عزاداری‌اش برای امام حسین(ع) ترک نمی‌شد و با حالت معنوی خاصی برای امام حسین(ع) سینه می‌زد.

قاسمی تأکید کرد: در بسیاری از محافل گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که اگر صدها محمدحسن دیگر هم داشتم در راه دفاع از حریم آل‌الله تقدیم می‌کردم، یقین دارم راه شهدا ادامه می‌یابد و هزاران هزار محمدحسن‌ها در این کشور وجود دارند که محکم ایستاده‌اند و در دفاع از اسلام و انقلاب پایداری می‌کنند.

وی با روایت نحوه شهادت فرزند شهیدش که با بی‌رحمی مورد حمله داعشی‌ها قرار گرفت و شهید شد، گفت: یکی از مجروحان فاطمیون مشهد که شاهد شهادت فرزندم بوده برایمان تعریف کرد که «محمدحسن» باید چند زخمی بدحال را به بیمارستان حلب منتقل می‌کرد. داعشی‌ها در مسیر کمین کرده و آمبولانس را مورد هدف قرار می‌دهند و راننده و دو مجروح به شهادت می‌رسند اما تنها یک تیر به پای «محمدحسن» اصابت می‌کند و به همراه دو جانباز دیگر و یک سرباز سوری که از آنها محافظت می کرده، خودشان را به دیوار خرابه‌ای رسانده و پشت دیوار پناه می‌گیرند.

قاسمی ادامه داد: تکفیری‌ها در این لحظه فرزندم را به رگبار می‌بندند و بین 30 تا 40 گلوله به بدن او اصابت می‌کند و به شهادت می‌رسد؛ از آنجا که منطقه در محاصره بود، پیکر شهید در آنجا باقی ماند و بعد از 102 روز به دست ما رسید.

پدر شهید قاسمی در پایان از مددجویان خواست با الگو قرار دادن شهدا با ایشان عهد ببندند تا در جهت اصلاح خود و زندگی حسینی بکوشند.

انتهای پیام
captcha