تعرض نژادپرستانه به بانوی محجبه در فرانسه
کد خبر: 4077318
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

تعرض نژادپرستانه به بانوی محجبه در فرانسه

یک بانوی محجبه در فرانسه ویدئویی از خود را منتشر کرده که به دلیل داشتن حجاب از سوی مدیر یک مرکز سالمندان مورد تعرض نژادپرستانه قرار گرفته است.

بانوی محجبه در فرانسه

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یک زن مسلمان آفریقایی تبار لحظه‌ای را با دوربین خود ثبت کرده که توسط یکی از مدیران یک مرکز ویژه سالمندان در فرانسه به دلیل حجاب مورد تعرض نژادپرستانه قرار گرفت.

در ویدئویی که نامیتا، این بانوی محجبه در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده است، مدیر مرکز سالمندان او را کثیف خوانده و همچنین از او خواسته است که حجاب خود را بردارد؛ زیرا به ادعای او این کار ناقض اصول یک مکان سکولار است.

این کلیپ شامل مشاجره تند بین زن مسلمان اصالتاً ساحل عاجی و آن کارمند مرکز سالمندان در مورد سکولاریسم بود که کارمند گفته بود: فرانسه سکولار به این معنی است که همه ادیان را به رسمیت نمی‌شناسد، به این معنی که حجاب و سایر نمادهای دینی در اماکن عمومی مجاز نیستند.

نامیتا در پاسخ به آن کارمند، گفت که او به عنوان یک دختر مسلمان نماینده اکثریت زنان و مردان فرانسوی است که هنوز قربانی لفاظی‌های راست افراطی هستند که شخص سکولار را بی‌دین می‌خوانند. با این حال، مدیر فرانسوی آن اداره با پلیس تماس گرفت و از آن خواست که بیایند و بانیتا را مجبور به برداشتن حجاب کنند.

آن کارمند از سالمندانی که در اتاق نشسته بودند خواست در مخالفت با حجاب نامیتا حرفی بزنند که یکی از سالمندان که دچار بیماری آلزایمر هم بود می‌گوید که مشکلی در تعامل با یک بانوی محجبه ندارد و معتقد است که حجاب بر چهره سکولار فرانسه تأثیری ندارد.

اسلام دومین دین در فرانسه محسوب می‌شود و بر اساس آمار غیررسمی تعداد اقلیت مسلمان در این کشور بالغ بر 5.5 میلیون نفر است که هشت درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha