دیدار روسای حوزه هنری و تبلیغات اسلامی خوزستان
کد خبر: 4077250
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

دیدار روسای حوزه هنری و تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و محمد شهباز،‌ رئیس حوزه هنر خوزستان امروز 19 مردادماه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار روسای حوزه هنری و تبلیغات اسلامی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و محمد شهباز،‌ رئیس حوزه هنر خوزستان امروز 19 مردادماه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ در این دیدار درباره رویکرد سازمان تبلیغات در زمینه جهاد تبیین اظهار کرد: بعد از اینکه رهبر انقلاب بر موضوع جهاد تبیین تأکید کردند، راهبرد سازمان تبلیغات در سراسر کشور، فعال شدن در موضوع جهاد تبیین و ایجاد یک شبکه منسجم تبیین‌گران در کشور است.

وی گفت: ظرفیت‌های خیلی خوب و نابی از مجموعه‌های مردمی، مؤسسات، خانه‌های قرآن، تشکل‌های مذهبی، هیئات، ائمه جماعات و مبلغان و بانوان فرهیخته وجود دارند که همه این ظرفیت‌ها را با نگاه جهاد تبیین، به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی به ویژه در بخش نیروی انسانی در خوزستان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با یک وحدت رویه و انسجام اقدامات مورد نظر را محکم به پیش ببریم تصریح کرد: ما باور داریم در یک جنگ فرهنگی پیچیده و ترکیبی قرار گرفته‌ایم و به فرموده مقام معظم رهبری در این جنگ ترکیبی باید حمله ترکیبی کرد.

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ اصلی‌ترین رویکرد سازمان تبلیغات را خروج فعالیت‌ها از حالت انفعال و فعال کردن آنها دانست و عنوان کرد: در این فضا نگاه ویژه به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی کار به مردم سپرده شد و حضور بسیجی‌وار، جنگ را به پیروزی رسانید اضافه کرد: اکنون نیز دشمن دائما در حال برنامه‌ریزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای مقابله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان یاد آور شد: می‌طلبد آرایش جنگی به خود بگیریم و جبهه انقلاب اسلامی و جهاد فرهنگی را به صورت ویژه دنبال کنیم که این امر منوط به اخلاص، برنامه‌ریزی، نوآوری و استفاده از همه ظرفیت‌هاست، اگرچه فاصله ما تا مطلوب‌ها زیاد است.

«محمد شهباز گهروئی» امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری استان اظهار کرد: تمرکز ما در حوزه هنری بر شناسایی و تقویت حلقه‌های میانی نُه‌گانه شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری، تاریخ شفاهی، شعر، داستان، موسیقی و سرود، رسانه و اندیشه ناب و ۴۳ مجموعه مردمی و تولیدات بر مبنای دو عرصه پایداری مردمی و پیشرفت مردم پایه است.

رئیس حوزه هنری خوزستان هنر را بهترین ابزار برای معرفی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دانست و اضافه کرد: خود را موظف می‌دانیم منویات رهبری را در راستای هنر انقلابی دنبال و هنرمندان متعهد را حمایت و به مردم معرفی کنیم.

وی بر شناسایی و استفاده از ظرفیت استعدادهای هنری در ترویج هنر انقلابی تاکید کرد و افزود: برای ۲ تا سه سال آینده دو کلان موضوع مهم به نام پیشرفت مردم پایه و پایداری مردمی را دنبال می‌کنیم تا در کنار مسائل و آسیب‌های موجود به روایت پیشرفت مردمی خوزستان با ظرفیت‌های سرمایه انسانی، امکانات و زیرساخت‌های فعلی آن با زبان هنر بپردازیم.

شهبازگهروئی با اشاره به نقش موثر حلقه‌های میانی، این نقش را در حوزه ادبیات و هنر بسیار پررنگ دانست و ابراز کرد: شناسایی، شبکه‌سازی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری حلقه‌های میانی از مهم‌ترین راهبردهای حوزه هنری خوزستان است. 

وی با تاکید بر تولید محتوای هنر انقلابی بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی استانی در راستای معرفی مناطق مختلف بومی اذعان کرد: حوزه هنری خوزستان با توانمندسازی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف تلاش می‌کند تا آثاری حرفه‌ای در این زمینه تولید شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: پرورش هنرمندان نوجوان و جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری است تا از طریق این هنرمندان آثار فاخر و موثری ذیل موضوعات و مسائل انقلاب اسلامی  خلق و منتشر شود.

وی همچنین در بازدید مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان از ساختمان جدید حوزه هنری استان عنوان کرد: کاربری ساختمان جدید ایجاد فضاهای کار اشتراکی برای حلقه‌های میانی فرهنگ و هنر خواهد بود.

شهباز گهروئی یاد آور شد: در طرح اولیه این ساختمان گالری هنری، آتلیه تولیدات هنری، کافه هنر، اتاق ایده‌پردازی، سالن اجتماعات و سالن کنفرانس دیده شده که در اختیار مجموعه‌های فعال مردمی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha