فیلم‌های سیما رنگ عاشورایی به خود گرفت + فیلم
کد خبر: 4075818
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

فیلم‌های سیما رنگ عاشورایی به خود گرفت + فیلم

همزمان با ایام عزاداری ابا‌عبدالله حسین(ع) فیلم‌های پایان هفته تلویزیون رنگ عاشورایی به خود گرفت. «پرواز در شب»، «روز واقعه»، «سفیر»، «گهواره خالی»، «هیهات»، «معکوس»، «به خاطر هانیه»، «آبی گاهی آسمان»، «آخرین گناه»، «استشهادی برای خدا»، «ناسور» و... از جمله این آثار هستند.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پرواز در شب»، «روز واقعه»، «سفیر»، «گهواره خالی»، «هیهات»، «معکوس»، «به خاطر هانیه»، «آبی گاهی آسمان»، «آخرین گناه»، «استشهادی برای خدا»، «ناسور» و ... پنجشنبه و جمعه 13 و 14 مرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی پور، پنجشنبه 13 مرداد ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و ... زنده یاد فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سیدجواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، جمعه 14 مرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند... عزت الله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمدعلی کشاورز، ژاله علو، حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، حسین محب اهری، و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح»، جمعه 14 مرداد ساعت 00:30 بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: قیس ابن مسهر، نماینده امام حسین(ع)، با نامه‌ای برای سلیمان خزاعی به طرف کوفه می‌رود. در راه به‌دست راهداران ابن زیاد والی کوفه دستگیر و به زندان می‌افتد. قیس قبل از دستگیری نامه را از بین می‌برد و در زندان زندانیان را بر ضد زندانبان می‌شوراند. حسین‌بن نمیر فرمانده راهداران، قیس را به زندان ابن‌زیاد در کوفه منتقل می‌کند. در این فیلم؛ فرامرز قریبیان، عزت‌الله مقبلی، کاظم افرندنیا و جلال پیشواییان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم‌های سیما، رنگ عاشورایی به خود گرفت

فیلم تلویزیونی «گهواره خالی» به کارگردانی شهرزاد سالمی، جمعه 14 مرداد  ساعت 7:35 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره دو برادر به نام های حسین و امیرعباس است که تلاش دارند تا با کمک دوستانشان در محل، به مادر یک شهید برای برگزاری هیئت عزاداری امام حسین علیه السلام کمک کنند. حسین و امیرعباس یک شب در حال رفتن به خانه، به پیرزنی برمی خورند که در حال زدن پارچه سیاه بر سر در منزلش است. آنها به او کمک می کنند تا پارچه را به دیوار نصب کند. مریم کاویانی، حسن اسدی، حسین سالمی و امیرعباس سالمی در فیلم تلویزیونی «گهواره خالی» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم دوست، جمعه 14 مرداد ساعت 18:10 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم در چند اپیزود روایت می شود. در اپیزود اول حکایت مادر پیری است که سال ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا گذر ضریح جدید امام حسین از محل سکونتش، فرصتی است برای آن که در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. تلاش های پسر پیرزن برای ایجاد این فرصت ثمر نمی دهد و ... حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و آلا نجم در فیلم سینمایی «هیهات» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی، پنج‌شنبه 13 مرداد ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره فردی به نام سالار مکانیکی است که بدون پدر و با مادرش بزرگ شده و دوست پدرش رضا او را در کارگاه مکانیکی خودش آموزش داده است. در واقع رضا نقش پدرش را برایش دارد. سالار 4 سال پیش در حادثه رانندگی همسرش را از دست می دهد و تنها پسرش سام توسط خانواده همسرش نگهداری می شود. سالار دو سال زندان را گذرانده و حالا بایستی برای پس گرفتن پسرش، دیه همسرش را پرداخت کند. بابک حمیدیان، علیرضا کمالی، لیلا زارع، شهرام حقیقت دوست و اکبر زنجانپور در فیلم سینمایی «معکوس» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم‌های سیما، رنگ عاشورایی به خود گرفت

فیلم تلویزیونی «بار دیگر باران» به کارگردانی سیدحامد محسن‌پور، جمعه 14 مرداد ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. این فیلم تلویزیونی داستان زنی است که وسایل نذری فراهم کرد است تا برای سلامتی دخترش نذری آماده کند اما به دلایلی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. حاج حجت علمدار از پیرمردانی است که هر سال برای امام حسین(ع) نذری می‌دهد. پسر کوچک حاج حجت زیاد اهل نیست و برای پولدار شدن به هرکاری دست می‌زند، او با شخصی به نام سلیمی همکار می‌شود که یک محتکر جنس است که می‌خواهد سر رضا را کلاه بگذارد و ... فرهاد دانشور، شراره رخام، فریبا کوثری و سینا رازانی در فیلم تلویزیونی «بار دیگر باران» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پنج‌شنبه 13 مرداد ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ناخدا علو با چهارده مرد دیگر برای صید به دریا می‌روند. ولی همه بجز ناخدا صید دریا می‌شوند و مردم ناخدا را مسبب مرگ عزیزانشان می‌دانند و به او و خانواده‌اش حمله می‌کنند و در این بین دختر خردسال ناخدا هانیه فلج می‌شود. مهوش افشارپناه، رحیم هودی، علی قربانی و مهدی فقیه در فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «انگشتر» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، جمعه 14 مرداد ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: یونس دانشجوی عمران است که با موتور کار می کند. او در یکی از روزها کنار راه آهن یک انگشتر پیدا می کند و در همان روز یک ماشین به موتور او می زند. راننده ماشین به نام حاج حسین پشت فرمان دچار حمله قلبی شده و یونس او را به بیمارستان می رساند. امیر جلیلی، عیسی یوسفی، بهرام ابراهیمی و سودابه بیضایی در فیلم سینمایی «انگشتر» بازی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «آبی گاهی آسمان» به کارگردانی پرند زاهدی، جمعه 14 مرداد  ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: آقای ادیب که یک فرد ثروتمنداست فوت کرده و پسرش کامیاب پس از بیست سال به ایران بازگشته است. در مراسم آقای ادیب مشخص می شودکه او پس از مرگ همسرش مدت ده سال بوده که با زنی به نام مهربان ازدواج کرده و از او یک دختر به نام ماهک دارد. کامیاب از ارث پدرش درخواست باغ انار را می کند ولی مشخص می شود که این باغ را پدرشان به نام مهربان کرده است. نسرین مقانلو، زنده یاد عسل بدیعی، نیما رئیسی، سیروس ابراهیم‌زاده و مهدی سلوکی در فیلم تلویزیونی «آبی گاهی آسمان» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «آخرین گناه» به کارگردانی مسعود نوابی، پنجشنبه 13 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان تحول پسر جوانی است که از اعتقاد چندانی برخوردار نیست و از طرفی به دختر دوست پدرش علاقه مند می شود و به دوستان خلافکارش کلید مغازه فرش فروشی آنها را می‌دهد که ... عنایت بخشی، حسین معلومی و مونا فرجاد در فیلم تلویزیونی «آخرین گناه» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم‌های سیما، رنگ عاشورایی به خود گرفت

فیلم سینمایی «صدای منو مي شنوید؟» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، پنجشنبه 13 مرداد ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم ماجرای یک پدر است که کم شنوا است و سی سال است دنبال پیکر فرزند مفقودالاثرش است. او در تلاش است تا با پیدا کردن پیکر پسرش، زندگی دوباره ای به نوه اش خورشید بدهد، در مهمترین قسمت فیلم پدر بالای سر تابوتی خالی می رود، دو تکه استخوان است و یک کلید، پدر احتمال می دهد این پیکر فرزندش باشد چون یحیی پسرش همیشه کلید خانه را به همراه داشته است. پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، عطا سلمانیان در فیلم تلویزیونی «صدای منو می‌شنوید؟!» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سجده بر آب» به کارگردانی «حمید خیرالدین»، جمعه 14 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: امیر که خبرنگار و عکاس است، بر اثر انفجار بمب در مراسم عروسی دچار تشنج شده و به بیمارستان انتقال داده می شود؛ ستاره، نامزدش، می‌داند که او به مرور بینایی خود را از دست خواهد داد. با این حال حاضر است با او ازدواج کند. علی دهکردی، پریوش نظریه، غلامرضا علی اکبری، افسانه ناصری، محمدعلی سلیمان‌تاش و جمشید گرگین در فیلم سینمایی «سجده بر آب» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علی‌رضا امینی، جمعه 14 مرداد ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: فتحی، راه بان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی اش، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود باز می گردد. جمشید هاشم پور، محسن تنابنده و احمد مهران‌فر در فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه امید

انیمیشن «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند، جمعه 14 مرداد ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می‌شنود سپاه امام به کوفه نزدیک شده است، از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبرو نشود، اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می‌شود تا دست رد به سینه امام بزند که ...

شبکه افق

فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» به کارگردانی بهروز شعیبی، جمعه 14 مرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم زندگی غلام، آوا و بهنام را روایت می‌کند که دو روز مانده به تاسوعا در زندگی هر کدامشان گرهی می‌افتد و هرکدام از این سه فرصت کوتاهی دارند تا مشکل خود را... سیامک صفری، مهدی صباغی، یکتا ناصر، جواد عزتی، شیوا ابراهیمی، لیلا شوقی، علیرضا زمانی‌نسب و مصطفی ساسانی در فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha