جهاددانشگاهی حرکت به سوی استقلال علمی را بر خود واجب می‌داند
کد خبر: 4075582
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
دهقانی فیروزآبادی:

جهاددانشگاهی حرکت به سوی استقلال علمی را بر خود واجب می‌داند

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی گفت: یکی از مهمترین ابعاد استقلال‌ هر کشوری استقلال علمی، فرهنگی، فناوری، نوآوری و زنجیره ارزشی است. جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی بر خود واجب می‌داند به سوی این اصل از استقلال حرکت کند.

جهاددانشگاهی حرکت به سوی استقلال علمی را بر خود واجب می‌داندبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجدیدمیثاق جهادگرانِ جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، امروز چهارشنبه 12 مردادماه با حضور رئیس و جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی در مرقد امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عرض سلام به پیشگاه امام خمینی(ره) احیاگر اسلام واقعی و شهدایی که در مسیر آرمان‌های انقلاب جان‌فشانی کردند، گفت: یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست. مسیر آزادی هر کشوری از استقلال می‌گذرد و مسیر موفقیت جمهوری اسلامی نیز از استقلال و آزادی می‌گذرد.

اهمیت استقلال علمی و فناوری

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب اسلامی، شروع حرکت برای رسیدن به نظام اسلامی واقعی است و ما هنوز در مسیر نظام اسلامی واقعی تا ظهور حضرت حجت(عج) قرار داریم بنابراین رکن اصلی این سه ستون، استقلال است و یکی از مهمترین ابعاد استقلال‌ هر کشوری استقلال در حوزه علم، فرهنگ، فناوری، نوآوری و زنجیره ارزشی است که از این عناصر بیرون می‌آید. جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی بر خود واجب می‌داند به سمت این اصل از استقلال حرکت کند تا روزی فرا برسد که کشور از هر نظر مستقل باشد. 
 
رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: برای رسیدن به استقلال در حوزه مأموریتی جهاد، باید دانست که در همه دنیا مسیری طی شده و همه کشورها به دو‌ چیز یعنی عِده و عُده نیاز دارند. اگر می‌خواهیم به مرجعیت علمی جهان و منطقه برسیم باید این مسیر را برویم. اول باید نیروی انسانی توانمند داشته باشیم و دوم اینکه نیازمند تجهیزات و امکانات هستیم. در مسابقه عِده و عُده، حتماً جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان زمین خورده است چون هم عِده و هم عُده کمی دارد.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: بنابراین با این وضعیت پیروزی چشمگیری نخواهیم داشت مگر اینکه زمین بازی را با داشتن چیزهایی که مخصوص انقلاب اسلامی است عوض‌ کنیم‌ و آن‌ چیزی غیر از جهاد نیست. اگر حرکت خستگی‌ناپذیر در مسیر خدا به فعالیت‌ها و برنامه‌های ما اضافه شود زمین بازی عوض‌ می‌شود. اگر بخواهیم همین مسیر را طی کنیم به جایی نمی‌رسیم بنابراین لازم است عنصر جهاد که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید دارند را پیگیری کنیم. خدای متعال نیز در قرآن کریم فرموده است: «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ و آنان که در راه ما به جان و مال، جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم و همیشه خدا یار نکوکاران است». (عنکبوت/ 69)

شرایطی همانند دفاع مقدس

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان سخنان خود گفت: در چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، خود و همه دوستان در جهاددانشگاهی را به تلاش مجدانه در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی توصیه می‌کنم و به فضل خدا در این مسیر پیروز خواهیم شد. وقتی جهاد به میان بیاید دیگر پست و سمت کنار می‌رود و شرایطی همانند دفاع مقدس پیش می‌آید. ما نیازمند عنصر عشق، برادری و همدلی هستیم و هرکسی به ایران عزیز و انقلاب و مقام معظم رهبری ارادت دارد باید همکاری کند تا جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب، نهادی مؤثرتر از قبل باشد.
انتهای پیام
captcha