کتاب «انوار غیب» منتشر شد
کد خبر: 4075520
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

کتاب «انوار غیب» منتشر شد

کتاب «انوار غیب» سومین اثر از سیده‌زهرا علویان به همت نشر شاپرک سرخ چاپ و وارد بازار نشر شد.

کتاب انوار غیببه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کتاب «انوار غیب» نوشته سیده‌زهرا علویان با شمارگان هزار نسخه در 89 صفحه، به بهای 45 هزار تومان، به همت انتشارات شاپرک سرخ، چاپ و وارد بازار نشر شد.

این کتاب که در دو فصل تألیف شده است به موضوعات مربوط به واژه غیب، علم غیب و امور غیبی از دیدگاه قرآن و دیدگاه دانشمندان در فصل اول و چیستی علم غیب در قرآن، اهمیت و ارزش علم، علم الهی، علم پیامبران، واژه غیب از دیدگاه قرآن و مفسران، علم غیب از دیدگاه قرآن، علم غیب الهی، علم غیب بشری، علم غیب سایر پیامبران، فهمیدن زبان پرندگان، چیستی علم غیب و مصادیق آن، عالی‌ترین درجات روح، قیامت، انتظار علم غیب از پیامبر(ص)، چگونگی ارتباط بشر به علم غیب به‌وسیله وحی، آگاهی پیامبر(ص) به‌وسیله وحی، راه‌های آگاهی بشر از علم غیب، ارتباط تأویل احادیث و رؤیا با علم غیب، علم غیب پیامبر اکرم(ص)، آشنایی بشری با علم غیب در فصل دوم پرداخته است.

در این کتاب آمده است: عالم غیب به عالم ماوراء ماده اطلاق می‌شود و واژه «غیب» از واژه‌های ابهام‌آمیز است، به معنای چیزی که از حس پوشیده و پنهان است، در مقابل شهود. علم غیب مختص به خداوند است. اما خداوند جهت ایفای رسالت، پیامبر(ص) و فرستادگان الهی، به‌وسیله وحی آنها را از امور غیب آگاه می‌کند. همین امر، گاه منجر به تصور داشتن «علم غیب آن بزرگواران» توسط مردم شده است. همچنین گروه‌هایی از غالیان علم امام(ع) را غیرمحدود و از حدود آفریدگانی الهی فراتر بردند.

مریم صدیقی

انتهای پیام
captcha