همکاری اصناف با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی جوانان
کد خبر: 4074198
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
حسینی‌نیا بیان کرد:

همکاری اصناف با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی جوانان

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به همکاری این سازمان با اصناف اشاره کرد و گفت: در حوزه مهارت‌آموزی جوانان با اصناف همکاری بسیار خوبی داریم، چون اصناف نقش مهمی در مهارت‌آموزی جوانان دارند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش ایکنا، غلام‌حسین حسینی‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که امروز، هفتم مرداد برگزار شد، گفت: هفته‌ای که گذشت هفته ملی مهارت و امروز هم روز ملی فنی و حرفه‌ای است. مهارت‌آموزی برای تربیت جوانان دارای اهمیت است. امروز مهارت‌آموزی نقش مهمی در اشتغال‌پذیری جوانان دارد و برکسی این مهم پوشیده نیست. مهارت‌آموزی تبدیل علم نافع به عمل صالح است؛ هرعلمی که موجب خوشبختی و عمل صالح نشود فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه امروز پیش از هرزمان دیگری مهارت‌آموزی مورد نیاز کشور است و باید مهارت‌آموزی مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: تلاش‌های همه عزیزانی که درصدد فراهم آوردن زمینه‌های رشد مهارتی جوانان برآمده‌اند یک عبادت است. خداوند جوان بیکار و جوانی که هنر و مهارتی ندارد را دوست ندارد، اما بنده‌ای که مهارت دارد مورد محبت خداوند قرار می‌گیرد. خوشا به حال جامعه‌ای که جوانانش مورد محبت خداوند قرار دارند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: مهارت‌آموزی به تأمین معاش جوانان و خانواده‌ها کمک می‌کند و باید در زمانه امروز جوانان مهارت‌آموزی را جدی بگیرند تا در بحث اشتغال و تأمین معیشت با مشکل مواجه نشوند و به همین دلیل در سازمان فنی و حرفه‌ای مفتخر هستیم که زمینه رشد مهارتی جوانان را فراهم می‌کنیم.

حسینی‌نیا ادامه داد: خدمتگزاران مردم تلاش‌های بسیاری را در دستورکار خود قرار داده‌اند تا زمینه مهارت‌آموزی جوانان را فراهم کنند و این موضوع یکی از مطالبات رهبر انقلاب محسوب می‎شود که ما در سازمان فنی و حرفه‌ای آن را جدی گرفته و براساس آن درصدد توسعه زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای برآمده‌یم.

وی با بیان این مطلب که خوشبختانه در دولت سیزدهم موضوع مهارت‌آموزی مورد تأکید آقای رئیسی قرار دارد و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مراکز مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای از سوی دولت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا افراد بالای ۱۵ سال را تحت پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و همچنین زندانیان، جوانان جویای کار، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و از سوی دیگر مهارت‌آموزی دانشجویان را به صورت جد پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به همکاری این سازمان با اصناف اشاره کرد و افزود: در حوزه مهارت‌آموزی جوانان با اصناف همکاری بسیار خوبی داریم، چون اصناف نقش مهمی در مهارت‌آموزی جوانان دارند و از بقیه اصناف می‌خواهیم که به نهضت ملی مهارت‌آموزی بپیوندند تا زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم کنند.

حسینی‌نیا گفت: همچنین طرحی مبنی بر هرکارخانه یک کارگاه مهارت‌آموزی را در دستورکار قرار داده‌ایم که در این زمینه کارخانه‌ها به فراگیری دوره‌های مهارتی جوانان کمک خواهند کرد و کارخانه‌های دولتی و خصوصی به این طرح پیوسته‌اند. امید می‌رود که کارخانه‌های دولتی و خصوصی در پیشبرد طرح مذکور به ما کمک فراوانی کنند. همچنین در اینجا از خیرین تشکر می‌کنم که به مهارت‌آموزی اقشار ضعیف واقعاً کمک کرده‌اند و امیدوارم با کمک‌های بیشتر خیرین و مسئولان روند مهارت‌آموزی جوانان بهتر از قبل پیش برود

انتهای پیام
captcha