قرار ما این است که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم
کد خبر: 4074036
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

قرار ما این است که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم

رئیس‌جمهور در دیدار خود با مردم همدان گفت: از جمله مسائلی که امروز مردم استان همدان را رنج می‌دهد مسئله آب است و این مشکل می‌طلبد تا مسئولان با جدیت این مسئله را دنبال کنند، اگرچه این کار با 17 سال تأخیر انجام شده است اما قرار ما این است که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و در عرصه خدمت‌گزاری با سرعت بیشتری کارها را انجام دهیم.

سید ابرهیم رئیسی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، امروز ششم مردادماه در سی‌امین سفر استانی به همدان، در دیدار مردمی خود در همدان، اظهار کرد: یادمان نمی‌رود در دفاع مقدس مردم شهر و روستاها این استان که در آن زمان افتخار همراهی مردم همدان را داشتم فرزندان خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند و شهدا را بر روی دستان خود تشییع می‌کردند؛ هم‌چنین یاد شهید بزرگوار حاج حسین همدانی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: باید گفت همدانی‌ها در دفاع مقدس خوش درخشیدند، بصیرت و ایستادگی مردم همدان دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

رئیسی با بیان اینکه عرصه امروز عرصه یک ابتلاست، تصریح کرد: شهدا در این عرصه نمره قبولی آوردند، خانواده‌های معظم آنان نیز با ایستادگی و صبر نمره قبولی را کسب کردند و امروز نوبت ما مسئولان است که در عرصه خدمتگزاری هستیم، خدمت به مردم و نهراسیدن از تحریم‌ها و تهدیدها وظیفه این خدمتگزاران است.

رئیس جمهور گفت: خداوند ظرفیت‌های زیادی به این استان عطا کرده است یکی از این ظرفیت‌ها وجود زنان و مردان متدین و مؤمن است، ابراز محبت همدانی‌ها به من ارادت به نظام است چراکه بنده یک خدمتگزار برای شما هستم.

وی با اشاره به مشکلات استان همدان توضیح داد: از جمله مسائلی که امروز مردم استان همدان را رنج می‌دهد مسئله آب است و این مشکل می‌طلبد تا مسئولان با جدیت این مسئله را دنبال کنند، اگرچه این کار با 17 سال تأخیر انجام شده است اما قرار ما این است که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و در عرصه خدمت‌گزاری با سرعت بیشتری کارها را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: از مسئولان می‌خواهم با کارهایی که انجام داده‌اند مسئله آب را حداکثر در دوماه آینده به سامان برسانند، امروز مسئله تولید، کشاورزی، فعال بودن صنایع از جمله مسائل کلیدی در استان است و اینها باید رونق پیدا کند اگر واحدهای صنعتی تعطیل است باید راه بیفتد چراکه موجب اشتغال بیشتر خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه در استان زیرساخت‌هایی موجود است، بیان کرد: با وجود همین زیرساخت‌ها بخشی از نگرانی‌های مردم در مورد بیکاری رفع خواهد شد و نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست، ایجاد حداقل 27 هزار شغل در دستور استانداری همدان است برای تحقق این مهم همه بخش‌های استان باید تلاش کنند تا خط تولید در همدان ایجاد و فعال شود. زمین‌های بیشتری در امر کشاورزی برای تولید با اصلاح الگوی کشت و مدیریت آب در دسترس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما در استان بیکاری است، یادآور شد: در شورای اداری کهه امروز در استان برگزار خواهد شد، از مسئولان استانی می‌خواهم ایجاد 40 هزار شغل را برنامه‌ریزی کنند و در دستور کار قرار دهند تا بخش قابل توجهی از این مشکل تا انتهای سال حل شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های ما در مورد وضعیت مسکن زوج‌های متأهل و جوان است که از مشکل اجاره و نداشتن مسکن رنج می‌برند، حل این مشکل را تکلیف قانونی می‌دانیم، در این زمینه در برنامه‌ریزی‌های سفر به عنوان نیازهای جدی همدان به آن خواهیم پرداخت چراکه یکی از دغدغه‌های اصلی این استان است.

وی افزود: از مسئولان می‌خواهم مسکن را به کمک همه مردم رواج دهد، بسیاری از جوانان در ساخت مسکن ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توانند به دولت کمک کنند، دادن زمین به نیازمندان مسکن با سرعت هرچه بیشتر انجام شود تا این نیاز جدی همدان هر چه سریع‌تر دنبال شود و در این راستا از اراضی متعلق به دولت که در حوزه شهرها، شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف وجود دارد استفاده کنند.

وی خطاب به مردم همدان که امتحان خود را در عرصه‌های مختلف پس داده‌اند، گفت: بدون حمایت مردم نمی‌توان کارها را پیش برد و ما افتخار داریم که این دولت همراهی شما مردم را دارد و این موضوع دشمن را ناکام‌تر از گذشته خواهد کرد.


وی در ادامه بیان کرد: امروز عرصه خدمتگزاری برای خدمتگزاران در این استان و در همه کشور با اخلاص و مردم‌داری کاملاً وجود دارد. دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه نه تنها آنها را که همه ما را توصیه کردند به توجه به مردم بعد از توجه به خدا، توجه به مردم و مردم‌داری یعنی اینکه به خواست مردم به نفع مشکل مردم به ویژه جوانان توجه شود.

رئیسی بیان کرد: من به شما مردم عزیز همدان عرض می‌کنم همواره در دولت در شوراهای اداری و جلساتی که با همکاران دارم، همواره تأکید کرده‌ام که مردم‌داری و توجه به خواست و نیاز مردم از مهم‌ترین مسئولیت‌های دولت است و ما دولت مردمی، تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که این تحقق عینی و عملی پیدا کند یعنی مردم تمام احساسشان این باشد که دولت با تمام وجود در خدمت مردم است.

وی ابراز کرد: در دنیا تمام سیاسیون دم از مردم می‌زنند اما امام بزرگوار ما وقتی از مردم سخن می‌گوید فرق می‌کند، کشورهای دنیا به عنوان تشریفات از مردم حرف می‌زنند اما امام و رهبری با تمام وجود و اعتقاد از مردم حرف می‌زنند و مردم را باور دارند و ما هم به تبعیت از امام و رهبری و امیرالمؤمنین(ع)، امام بیان که تمام زندگی ایشان توجه به مردم بود، یکی از افتخاراتمان این است که دولتی مردمی باشیم، یعنی نگاه به خواسته‌ها و رفع مشکلات مردم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بدانید امروز دغدغه شما، دغدغه ماست و همه تلاش دولت من است که در حوزه‌های اقتصادی با مقاومت و استقامتی که شما دارید و با پیگیری‌های دولت کار را به نحوی پیش ببریم که دست رانت‌خواران، دست مفسدان و روابط ناسالم در کشور و سازمان اداری کشور قطع شود.

وی افزود: بنده به عنوان خدمتگزار و طلبه‌ای که با اعتماد شما مردم مسئولیت دارم، دیروز در دستگاه قضایی با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز باید در دستگاه اجرایی بسترهای فسادزا و بسترهایی که موجب می‌شود افرادی فساد و رانت‌خواری کنند و نگذارند مردم به حقشان برسند و تا اقدامی می‌کنیم جیغشان درمی‌آید، را اصلاح کنم. آنچه مهم است خواست عموم مردم است.

رئیسی با تأکید بر اینکه رضای خدا و اعتماد عموم مردم در هر اقدامی برایمان اهمیت دارد، مطرح کرد: ممکن است افرادی در این بین با برخی اقدامات ناراحت شوند چراکه زمینه‌ها از آنها سلب می‌شود اما اشکالی ندارد، امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر گفت به خواست عموم مردم توجه کند نه خواص، شاید خواص نپسندند اما اشکال ندارد بنابراین تلاش دولت باید در جهت حل مشکلات عموم مردم باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش در جمع مردم همدان اظهار کرد: مسئله فرهنگی آخرین نکته است، استان همدان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است و باید این هویت برای این شهر و استان به عنوان افتخار همواره بماند و معلوم شود که پرچم‌دار ایمان و مجاهدت در راه خدا بوده و سرداران و سرافرازانی تقدیم کرده است.

رئیس‌جمهور حفظ اصالت‌های استان را از ضرورت‌های فرهنگی برای مردم و دولتمردان دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های این استان مثل گردشگری را بسیار مهم می‌دانم، رونق اقتصاد گردشگری در این استان هم رونق اشتغال است و هم اقتصاد گردشگری را فعال و فعال‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی و روستا هر چه فعال‌تر شود، شاهد مهاجرت روستائیان به شهر و حاشیه‌نشینی‌ها نخواهیم بود، اذعان کرد: باید برای روستایی کشاورزی و کار در روستا صرف کند یعنی اگر تسهیلاتی هست باید به آنها داده شود و به روستایی بگوییم محصولاتت روی دست نمی‌ماند و باید تضمین خرید محصولات او را داشته باشیم بنابراین اگر اقتصاد کشاورزی فعال شود، یقین داریم روستایی در حاشیه نمی‌نشیند.

رئیسی بیان کرد: فعال کردن اقتصاد کشاورزی و روستایی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد معدن جزء اولویت‌های دولت است و مصمم هستیم این موارد را دنبال کنیم و آنچه مردم همدان شاهدش باشند آن تلاش و فعالیت مجاهدانه همه دولتمردان باشد و بنده به عنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم باشم.

انتهای پیام
captcha