رئیس‌جمهور به همدان سفر می‌کند
کد خبر: 4073259
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

رئیس‌جمهور به همدان سفر می‌کند

استاندار همدان از سفر رئیس‌جمهور به این استان خبر داد و گفت: همدان مقصد سی‌امین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت است.

سفر رئیس‌جمهور به همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان اظهار کرد: رئیس‌جمهور، پنجشنبه این هفته، ششم مردادماه در سی‌‌امین سفر استانی دولت، به همدان سفر خواهد کرد.

وی افزود: ۲۳۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی اشتغال‌زا، در راستای زمینه‌سازی پیشرفت برای ارائه و پیشنهاد در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان تهیه شده است که بدون شک، همه باید دست به دست هم داده تا از این فرصت بهترین استفاده را برده و بتوانیم ظرفیت‌ها و دغدغه‌های استان را انعکاس دهیم تا منجر به توسعه استان شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در این سفر تعدادی از وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل و جمعی از معاونان رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را همراهی خواهند کرد، گفت: همزمان با حضور رئیس‌جمهور در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، با برنامه‌ریزی قبلی، تعدادی از وزرا و مسئولان عالی دولت در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا چنانچه موضوع و مشکلی دارند به‌صورت مستقل با معاونان وزارتخا‌نه‌ها در میان بگذارند، بیان کرد: با همراهی همکاری نمایندگان استان، پروژه‌های خوبی برای سفر رئیس‌جمهور به استان همدان در نظر گرفته شده است.

قاسمی‌فرزاد گفت: از چند ماه قبل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را در استان احصا و اولویت‌بندی کرده‌ایم و طی جلسات مکرر با معاون اول و همچنین معاون اجرایی رئیس‌جمهور، طرح‌ها و پروژه‌های سفر را مورد بررسی قرار دادیم که اعتبارات خوبی در این راستا، برای تکمیل برخی از این طرح‌ها لحاظ شده است.

وی بیان کرد: طرح‌های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح‌های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح‌هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌ افزوده در استان به‌ویژه طرح‌های معدنی از جمله این طرح‌هاست.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مصوبات این سفر را تا حصول نتیجه و به ثمر نشستن پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: پس از سفر تیم‌های عملیاتی در استانداری و دستگاه‌ها تشکیل و رصد خواهیم کرد تا همه مصوبات اجرایی شوند.

وی در خصوص شیوه ارتباط مردم و دولتمردان در طول سفر، گفت: مجموعه مدیریتی استان با تأسی از سیاست‌های مردمی دولت در راستای برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکلات، پیگیری درخواست‌ مردم و در نهایت زمینه مشارکت اقشار جامعه «سامانه‌ ارتباطات مردم و دولت (سامد)» را راه‌اندازی کرده است.

استاندار همدان اظهار کرد: این سامانه، یک روز قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان همدان یعنی ساعت 8 روز پنجم مردادماه افتتاح و تا ساعت 21 پنجشنبه، ششم مردادماه نیز فعال خواهد بود.

وی گفت: سامانه مورد نظر، اختصاصاً به خاطر سفر رئیس‌جمهور به استان همدان راه‌اندازی می‌شود که مردم استان می‌توانند از طریق آن، درخواست‌ها و شکایات، گزارش‌ها، انتقادات، ایده‌ها و نظرات خود را ارائه کنند.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: هر شخصی، در هر نقطه‌ای از استان، می‌تواند با شماره تلفن اختصاصی ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست و شکایات خود را ارائه و ثبت کند.

وی اظهار کرد: مسئولان سامانه ارتباطات مردم و دولت (سامد) نیز همان لحظه، درخواست را ثبت می‌کنند و بلافاصله، پیامک ثبت درخواست به شماره‌ درخواست‌کننده ارسال خواهد شد.

استاندار همدان گفت: یکی از تدابیر دیگری که در‌ راستای سهولت دسترسی مردم شریف استان به مسئولان و کارگزاران دولت اندیشیده شده، راه‌اندازی «میز خدمت» در ۳۰ مورد از دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی اظهار کرد: روال کار «میز خدمت» بر این اساس است که نماینده‌ هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر خواهد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به دستگاه موردنظر درخواست، مشکلات و شکایات خود را به صورت حضوری، چهره به چهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده وزارتخانه ارائه کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: این اقدامات تسهیل‌گرانه، بیشتر در راستای حل مسائل و مشکلات مردم شریف استان انجام شده است، امیدواریم این سفر برای استان سفری پر از خیر و برکت باشد.

انتهای پیام
captcha