افزوده شدن عید فطر به تعطیلات مدرسه‌ای در پنسیلوانیا
کد خبر: 4072957
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

افزوده شدن عید فطر به تعطیلات مدرسه‌ای در پنسیلوانیا

مسئولان یک مدرسه در ایالت پنسیلوانیای آمریکا تعطیلی عید فطر را در تقویم این مدرسه به رسمیت شناختند.

به گزارش ایکنا به نقل از پچ، مسئولان مدرسه‌ای در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده در نظر دارند تعطیلات اسلامی عید فطر را به تقویم این مدرسه اضافه کند. این تعطیلات با شروع سال تحصیلی 2023-24 اضافه خواهد شد.

ایمان عزیز، دانش‌آموز در دبیرستان شورای راک جنوبی از هیئت مدیره درخواست کرد که این تعطیلات را به تقویم مدارس 2022-23 اضافه کند.

او گفت: در طول پنج سال گذشته که در این منطقه بودم، فرصت‌های زیادی برای گسترش تحصیلاتم برای من فراهم شد، اما این به قیمت نادیده گرفتن برخی مراسم دینی من تمام شد. از دین صلح‌آمیز من به دلیل عدم آگاهی از تنوع مذهبی سوء استفاده شده است و به همین دلیل است که من امروز اینجا هستم و ابتکار عمل را برای تأیید عید فطر به عنوان تعطیلات رسمی پیشنهاد می‌کنم.

عزیز گفت: عید فطر تعطیلاتی بسیار مهم در اسلام است زیرا جشن پایان ماه مبارک رمضان است. این عید مانند کریسمس با نماز در مسجد در صبح و جشن با خانواده و دوستان در بقیه روز جشن گرفته می‌شود.

او گفت: این عید مهمترین تعطیلات برای مسلمانان است. برای برگزاری مناسب این تعطیلات، بسیاری از دانش‌آموزان این روز را به مدرسه نمی‌روند. با این حال، هر چه سن آنها بیشتر شود، این تعطیلات غیرقابل دسترس‌تر است. در صورت از دست دادن یک روز از مدرسه، شما باید تکالیف را جبران کنید. او گفت که در نتیجه، بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند روز را تعطیل نکنند و به مدرسه بروند، زیرا در مورد از دست دادن دروس استرس دارند.

عزیز گفت که بسیاری از مدارس دیگر قبلاً شروع به شناسایی عید به عنوان تعطیلات در تقویم خود کرده‌اند. از چند سال پیش که جشن هندویی دیوالی به رسمیت شناخته شده اطلاعات من در مورد هندوئیسم بسیار افزایش یافته است. و من متوجه شدم که این اتفاق در مورد بسیاری از دانش آموزان دیگر نیز رخ می‌دهد. امیدوارم که تعطیلات عید به همین ترتیب فرصت یکسانی را برای دانش‌آموزان ما فراهم کند تا در زمینه ادیان مختلف آموزش ببینند و دانش خود را گسترش دهند. این امر باعث کاهش برچسب‌های نژادی و کلیشه‌هایی می‌شود که در مدرسه رخ می‌دهد. با این کار  منطقه ما مطمئناً مکان خوشایندتری خواهد بود.

عزیز افزود: از زمان راه‌اندازی یک طومار در سایت change.org، نزدیک به 500 امضا در حمایت از افزودن تعطیلات به تقویم مدرسه جمع‌آوری کرده است.

کریستین مارسل، عضو هیئت مدیره مدرسه، از دانش‌آموزان برای ایمیل‌ها و نظراتشان تشکر کرد.

اد سولومون، رئیس هیئت مدیره، هم گفت: ما به عنوان یک جامعه به طور مداوم رشد می‌کنیم و تعطیلات و رویدادهایی مطرح می‌شوند که هرگز در تقویم مدرسه برنامه‌ریزی نکرده بودیم و من این دانش‌آموزان را به خاطر حضورشان تحسین می‌کنم.

از سال 2023، تعطیلات عید اسلامی فطر به تعطیلات دینی این مدرسه که شامل جشن دیوالی و تعطیلات یوم کیپور و روش هشانای یهودیان است افزوده می‌شود. 

انتهای پیام
captcha