شتاب علمی کشور به مدد فعالیت‌های جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4072636
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

شتاب علمی کشور به مدد فعالیت‌های جهاددانشگاهی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به تلاش‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی گفت: شتاب علمی کشور به مدد کمک این نهاد انقلابی است.

طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی، کمک به رشد اقتصادی سمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، امروز، اول مرداد در نشست با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان در آستانه فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تشکیل این نهاد با بیان اینکه شتاب علمی کشور به مدد کمک نهاد انقلابی جهاددانشگاهی است، گفت: جهاددانشگاهی از جمله نهادهای علمی مهم و تأثیرگذار در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های فناورانه این نهاد، کمک بزرگی به اقتصاد کشور است یادآور شد: تلاشهای جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی قابل تقدیر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی در استان سمنان، کمک به رشد اقتصادی این استان است و از این طرح‌ها و پروژه‌ها حمایت می‌کنیم.

صادقی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان هدفگذاری‌های درست و خوبی را پیشرو دارد اظهار کرد: جهاددانشگاهی در استان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در مرحله نهایی هستند.

به گفته وی؛ فناوری‌های پزشکی و زیستی، فناوری‌های معدنی و مشاوره خانواده از مهمترین رویکردها و طرحهای جهاددانشگاهی استان سمنان است.

صادقی ضمن تجلیل از شهدای عرصه دانش به ویژه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی استان سمنان هدفگذاری و برنامه‌ریزی خوبی در خصوص عرصه دانش‌بنیان داشته که شامل اجرای طرح مرکز به‌نژاد دام سنگسر به عنوان قطب دامپروری و قطب دانش‌پایه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در استان افزود: مسئولان استانی در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان پیگیر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح‌های فناورانه باشند.

وی از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان ابراز رضایت کرد و گفت: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی پیگیر بحث ذخیره‌ ژنتیک دام سنگسری نیز باشد.

انتهای پیام
captcha