اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می‌شود
کد خبر: 4071800
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می‌شود

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می‌شود، بر تبیین اهمیت غدیر تاکید کرد و افزود: امامت هویت شیعه است.

عید غدیر خم

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب امام‌جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره آیات تبلیغ و اکمال به تشریح اهمیت امامت و ولایت پرداخت و گفت: اگر پیامبر امامت و ولایت حضرت علی(ع) را ابلاغ نمی‌کرد، اعمالش نابود می‌شد.

وی با اشاره به روایتی از غدیر که تاکید می‌کند هر کار نیک در روز غدیر معادل ثواب هشتاد ماه است، ادامه داد: با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه امامت و ولایت هر یک از ما به سهم خود باید تلاش کنیم‌ مروج غدیر باشیم.

حسینی‌نسب با توضیح این مطلب که اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می‌شود، بر تبیین اهمیت غدیر تاکید کرد و افزود: امامت هویت شیعه است.

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه باید تلاش شود که عید غدیر مثل عید نوروز و مثل ماه محرم و عاشورا به زبان‌ها بیفتد و در دهه امامت و ولایت در افواه مردم و کوچه و بازار سخن از غدیر باشد، افزود: پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر می‌خواهد مساله غدیر را حاضرین به غائبین و پدران به فرزندان خود تا روز قیامت ابلاغ کنند و این همان فرهنگ‌سازی غدیر است.

وی به آیات مربوط به ولایت در قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه آیات تبلیغ و اکمال از آیات مربوط به عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، تاکید کرد: بر اساس آیه اکمال، روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، یأس کفار و رضایت به دین اسلام است که بر اساس آیه تبلیغ اگر پیامبر، ولایت امیرالمؤمنین را ابلاغ نمی‌کردند، اعمالش باطل می‌شد.

حسینی‌نسب با اشاره به برنامه‌های متعدد فرهنگی در راستای ترویج غدیر که در سلطانیه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری دو برنامه اصلی در پارک بسیج، طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس غذا، اجرای سرود سلام فرمانده، برگزاری مسابقه با محتوای غدیر و راه‌اندازی کاروان شادی در روز عید از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در سلطانیه بود.

انتهای پیام
captcha