کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» منتشر می‌شود
کد خبر: 4071461
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
همزمان با ایام عید سعید غدیر

کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» منتشر می‌شود

کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» اثر آیت‌الله سید عباس اسلامی کاشانی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» اثر آیت‌الله سید عباس اسلامی کاشانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 205 صفحه روانه بازار نشر می‌شود.

در کنار تلاش‌های مجدانه عالمان دشمنان مکتب اهل بیت(ع) نیز در طول تاریخ برای ضربه زدن به جامعه شیعی فعالیت کردند و قلب اساسی‌ترین عنصر تشکیل دهنده هویت آن یعنی امامت را آماده حملات خود قرار دادند.

مؤلف از میانه کتاب‌های تاریخ و حدیث که با عموم مسلمانان عموم مسلمانان جهان و درستی آنها متفقند با دلایل روشن و بحث امامت را از رهگذر دعای عرفه و خطابه غدیر و روایت فدک بررسی کرده و دستاورد پژوهش را برای داوری و بررسی در دسترس عموم مخاطبان علاقه‌مند گذارده است.

ساختار اثر

این اثر در سه فصل تالیف شده است؛ در فصل اول این اثر «جایگاه امامت در مذهب تشیع» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از اهم مباحث این فصل می توان به ویژگی‌های انحصاری ائمه(ع)، چگونگی نیازمندی هم مقام امامت به انتخاب الهی، تفاوت امامت مطلقه و مطلق امامت اشاره کرد.

نویسنده در دومین فصل از این اثر به بررسی «جایگاه عرفه و غدیر در تعیین امام» پرداخته که در این راستا زمان و مکان توضیحاتی در خصوص عرفه و غدیر، خلاصه‌ای از وقایع قبل از خطبه غدیریه را بیان کرده و در ادامه، متن کامل خطبه غدیریه با بررسی سند نقل را آورده و در پایان، شمه‌ای از اهمیت روز عید غدیر را تشریح کرده است.

در سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر، «داستان تلخ و پر ماجرای غصب فدک و روایت حضرت امام جعفر صادق(ع)» تبیین شده و در این فصل حوادث پس از کودتای سقیفه تشریح و به غصب فدک یا انتقال قدرت از بنی هاشم به بنی امیه پرداخته شده و در ادامه، حسادت به عنوان ریشه دشمنی با ائمه(ع) معرفی می‌شود و همچنین، متن روایت غصب فدک ذکر شده و سند روایت مذکور بررسی شده است.

در ادامه این فصل، شروع ماجرای غصب فدک به روایت امام صادق(ع) بیان شده و سپس احتجاج حضرت علی(ع) با ابوبکر مطرح شده و در ادامه، پذیرفتن رهبری مسلمانان توسط حضرت علی(ع) تشریح می‌شود.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند طی روزهای آتی به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha