رسیدگی به معیشت اعضا مهمترین هدف صندوق اعتباری هنر است
کد خبر: 4071448
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
حسينی‌پور در عیادت از سيدعلی ميرفتاح:

رسیدگی به معیشت اعضا مهمترین هدف صندوق اعتباری هنر است

نيکنام حسينی‌پور در عیادت از سيدعلی ميرفتاح گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور مهمترین هدف صندوق اعتباری هنر است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی پور در عیادت از سيدعلی ميرفتاح، مديرمسئول و سردبير هفته‌نامه کرگدن، ضمن ابلاغ سلام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر وضعیت جسمی و روند معالجه این نویسنده و منتقد را که به علت مشکلات قلبی در خرداد تحت عمل جراحی قرار گرفته بود جویا شد.

مشاور صندوق اعتباری هنر با ابراز خرسندی از بهبود نسبی وضعیت این روزنامه‌نگار و نویسنده گفت: ما قدردان کسانی چون شما هستیم که با تلاش بی‌وقفه چراغ فرهنگ و هنر این مملکت را روشن نگه می‌دارند.

حسینی پور با اشاره به فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر در حمایت از جامعه فرهنگ و هنرگفت: مهمترین هدف صندوق، رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور است و از هرگونه پیشنهاد و اظهارنظر در این زمینه استقبال می‌کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به زمینه فعالیت صندوق اعتباری از عضویت بیش از ۹۰ هزار هنرمند، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال قرآنی در این صندوق خبر داد و افزود: خدمات صندوق در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، تسهیلات قرض‌الحسنه، طرح تکریم و کمک مستمری به اصحاب فرهنگ و هنر ارائه می‌شود. حال حاضر با حمایت دولت و پیگیری مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های نوینی برای ارائه خدمات به اهل قلم، هنر، مطبوعات و فعالان قرآنی عضو در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

وی ادامه داد: مدیر عامل صندوق سعی دارد در شرایط کرونا به ساماندهی وضعیت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران بپردازد تا از شرایط بهتری برخودار شوند و این روند تاکنون توانسته به صورت قابل‌توجهی مؤثر واقع شود.

سیدعلی میرفتاح ضمن ابراز خشنودی از این دیدار گفت: من به تازگی از فعالیت صندوق هنر مطلع شدم و به نظرم فعالیت خوبی است که می‌تواند در زمینه بهتر شدن وضعیت روزنامه‌نگاران و اهل قلم و هنر مؤثر باشد. چون در شرایط فعلی نیاز به چنین فعالیت‌هایی است که بتواند برخی از مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر را رفع کند.

سید علی میرفتاح نیز ابراز امیدواری کرد که صندوق اعتباری هنر بتواند با فعالیت‌هایی روبه‌رشد در زمینه رسیدگی به مسائل روزنامه‌نگاران با همفکری و همراهی خودشان نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.

انتهای پیام
captcha