رئیس جمهور چین: اسلام در چین مطابق با سیاست‌های حزب حاکم باشد
کد خبر: 4071366
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

رئیس جمهور چین: اسلام در چین مطابق با سیاست‌های حزب حاکم باشد

رئیس جمهور چین از مقامات خواسته است تا تلاش‌ها را برای حمایت از این اصل افزایش دهند که اسلام و ادیان در این کشور باید با جامعه سوسیالیستی که توسط حزب حاکم کمونیست چین دنبال می‌شود، سازگار باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از Indian Express، شی جین پینگ در جریان سفر چهار روزه خود به استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ که از 12 ژوئیه (سه‌شنبه 21 تیر) آغاز شد، با مقامات محلی این منطقه دیدار کرد.

رسانه‌های رسمی گزارش دادند که وی بر تقویت حس اجتماعی قوی برای ملت چین، ترویج مبادلات، تعاملات و ادغام میان گروه‌های قومی مختلف تأکید کرد.

شی بر ضرورت ارتقای ظرفیت اداره امور مذهبی و تحقق توسعه سالم ادیان تأکید کرد.

به نقل از خبرگزاری دولتی شینهوا، وی گفت که باید تلاش‌های بیشتری برای حفظ این اصل که اسلام در چین باید جهت‌گیری چینی داشته باشد و با جامعه سوسیالیستی منطبق باشد، انجام شود.

شی افزود: نیازهای دینی عادی مؤمنان باید تأمین شود و آنها باید از نزدیک حول حزب و دولت متحد شوند.

در چند سال گذشته، رئیس‌جمهور چین از چینی‌سازی اسلام حمایت می‌کند که به طور کلی به معنای هماهنگ کردن آن با سیاست‌های حزب کمونیست حاکم است.

دولت چین، جنبش اسلامی ترکستان شرقی (ETIM) را که در منطقه فعال است به انجام حملات تروریستی متعدد متهم می‌کند.

میشل باچله، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، پس از یک روند طولانی مذاکرات طولانی با پکن، برای بررسی اتهامات مربوط به بازداشت بیش از یک میلیون مسلمان اویغور در سنین مختلف به عنوان بخشی از سرکوب شبه نظامیان اسلامگرا توسط چین، از سین‌کیانگ بازدید کرد.

باشله در پایان دیدار خود از سین‌کیانگ در 28 ماه مِی گفت که در مورد اعمال اقدامات ضد تروریسم و ​​رادیکال‌زدایی و کاربرد گسترده آنها، به‌ویژه تأثیر آنها بر حقوق اویغورها و سایر اقلیت‌های عمدتاً مسلمان، سؤالات و نگرانی‌هایی را مطرح کرده است.

سازمان‌های حقوق بشری گزارش‌های بسیاری در مورد وجود اردوگاه‌های کار اجباری، جدا کردن فرزندان از والدین و از بین بردن هویت اسلامی در سین‌کیانگ منتشر کرده‌اند. با این همه مقامات دولتی چین این گزارش‌ها را رد و اقدامات خود را مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha