اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت
کد خبر: 4070301
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت

«اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد کشور» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 21 تیرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «100 هنرمند «به عشق علی(ع)» آثار هنری تولید می‌کنند» می‌خوانیم:  کانون فرهنگی رسانه‌ای رضوان با همکاری سازمان فضای مجازی سراج به مناسبت فرارسیدن «غدیرخم»، بزرگترین عید شیعیان جهان، اجتماع بزرگ علوی و رویداد فرهنگی هنری «به عشق علی (علیه‌السلام)» را با هدف بزرگداشت این عید بزرگ و فرخنده و تکریم جایگاه والای امامت و ولایت برگزار می‌کند.از آنجایی که انقلاب اسلامی ادامه راه غدیر به شمار می‌رود، این اجتماع بزرگ علوی نیز با انگیزه خدمت به خلق الهی و توجه به تکالیف مذهبی و تعهدات دینی و تبیین نقش ولایت در اقتدار نظام مبتنی بر دین، از سوی کانون فرهنگی رسانه‌ای رضوان برگزار می‌شود. این جشنواره طی ۳ روز و به صورت ۵ کارگاه تئوری و عملی از فردا چهارشنبه ۲۲ تیرماه تا ۲۴ تیرماه در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب - سرچشمه؛ واقع در میدان بهارستان کوچه شهید صیرفی پور، از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ برگزار خواهد شد.
 
«ترتیل صفحه 480 قرآن/ پاسخ بدی را با خوبی بده+فیلم، متن و مفاهیم» یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
 
تسنیم
 
صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «بازنشر | زمینه شکل‌گیری قتل‌عام مسجد گوهرشاد/ چالش حجاب از چه زمانی ایجاد شد؟»، «خطبه غدیر |شباهت عهدشکنی صف‌اولی‌های اسلام با بنی‌اسرائیل»، «سلوک حسینی ۱۰|تحلیل تاریخ اهل‌بیت و تطبیق آن با امروز ضرورت دارد/ پاسخ شنیدنی امام حسین(ع) به مروان درباره قیام کربلا» و «تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه ولایت/ از برگزاری دعای عرفه در ۵۰۰ بقعه متبرکه تا برپایی کاروان‌های شادی» منتشر کرده است.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد کشور» می‌خوانیم: حمیدرضا ناطقی، سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت عید سعید غدیر بیان کرد: فعالیت‌های متنوعی در چند محور اصلی با حضور و مشارکت بچه‌های مسجد طراحی شده است که از جمله آنها می‌توان به برپایی سفره اطعام، اعطای هدایا به مناسبت عید غدیر در مساجد، استمرار طرح نذر گوشت قربانی و توزیع میان نیازمندان اشاره داشت. همچنین برگزاری سلسله جلسات غدیرشناسی و پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات نسل جوان، خطبه‌خوانی غدیر در مساجد منتخب توسط ائمه جماعت مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه ملی کتابخوانی «پیام غدیر» با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، برگزاری پویش «امیر کلام؛ پویش نهج البلاغه خوانی»، معرفی کتاب‌های مرتبط با ولایت امیرالمومنین (ع)، از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت عید امامت و ولایت اجرایی می‌شود.
 
ناطقی گفت: تکریم از خانواده شهدا و سادات، فضاسازی و آذین بندی مساجد، اجرای خیابانی گروه‌های سرود و کاروان‌های شادی، توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی بین نیازمندان محله، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مراسم بازسازی واقعه غدیر، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در ایام دهه امامت و ولایت، همایش پیاده روی خانوادگی، بخش دیگری از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده به مناسبت این ایام مبارک را شامل می شود که به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد. همچنین حمایت از تولیدات هنری_رسانه‌ای با موضوع غدیر، تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی با موضوع غدیر، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، اکران فیلم و اجرای نمایش در مساجد، بخش دیگری از فعالیت‌هایی است که به مناسبت عید امامت و ولایت طراحی و اجرا می‌شود.
 
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «روایت زندگی «یک خانم محترم» که در جریان کشف حجاب شهید شد»، «دومین رویداد نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی برگزار شد»، «در هیچ جای دنیا پوشش بدون ضابطه نیست»، «سیر تحول «مسجدالحرام» به روایت عکس» و «فراخوان دانشگاه تهران برای ثبت‌نام اولیه حضور در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین» هستند.
 
ایرنا
 
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز خبری منتشر نکرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر با عناوین «قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد منصوب شد» و «افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج» منتشر کرده است.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، دو خبر با عناوین «باید در زمینه عفاف و حجاب از شعاردادن دور شده و عملیاتی فکر کنیم» و «کتاب «اخلاق تبلیغ دین» منتشر شد» منتشر کرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «گشایش روزی با حجّ و عمره» و «از حضور کاروان‌های شادی تا کارگاه‌های بصیرت در دهه ولایت» منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha