راه‌اندازی کارگروه عفاف و حجاب در سرخنکلاته
کد خبر: 4070032
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

راه‌اندازی کارگروه عفاف و حجاب در سرخنکلاته

جلسه هم‌اندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه عفاف و حجاب با حضور امام جمعه بخش بهاران، فرماندهان حوزه مقاومت‌، سرپرست بخشداری‌، مدیر کانون شهید خوارزمی سرخنکلاته امروز، 20 تیرماه در پایگاه بسیج سرخنکلاته برگزار شد.

حجت الاسلام رضازاده امام جمعه بخش بهارانبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه عفاف و حجاب با حضور امام جمعه بخش بهاران، فرماندهان حوزه مقاومت‌، سرپرست بخشداری‌، مدیر کانون شهید خوارزمی سرخنکلاته امروز، 20 تیرماه در پایگاه بسیج سرخنکلاته برگزار شد.

امام جمعه بخش بهاران در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه امامت و یاد شهدای واقعه مسجد گوهرشاد گفت: موضوع «عفاف و حجاب» از موضوعات حائز اهمیت فرهنگی کشور است و نباید در کنار اهمیت موضوعات معیشتی و اقتصادی‌، به فراموشی سپرده شود و به‌ عنوان مسئله درجه سوم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان‌اینکه یکی از مسئولیت‌های حوزه عفاف و حجاب، ایجاد کار فرهنگی و اقناعی برای افکار عمومی و حساس‌کردن مردم نسبت به این موضوع است، تصریح کرد: در حقیقت اقدامات فرهنگی که تا به امروز صورت گرفته، حساسیت لازم را در افکار عمومی ایجاد نکرده است. از طرف دیگر تهاجم دشمن روز به‌ روز با شیوه‌های جدید گسترش پیدا کرده و شیوه‌های سنتی و قدیم در اقناع‌سازی افراد تاثیری ندارد.

امام جمعه بخش بهاران تصریح کرد: حجاب تنها پوششی برای زن نیست بلکه باید تبدیل به یک فرهنگ شود و در تمامی مراحل و مصادیق زندگی معنا یابد، حجاب و پوشش هیچگاه زن را در جامعه منزوی نمی‌سازد زیرا حضور امروزه بانوان در جایگاه‌های گوناگون، نادرستی این سخن را به اثبات می‌رساند.

وی نقش دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در شکل‌گیری اهداف مهم قرارگاه عفاف و حجاب را مهم عنوان کرد و گفت: بحث عفاف و حجاب بحث بنیادی است و به باورهای دینی ما برمی گردد، لذا ما باید نگاهی به آموزه‌های دینی داشته باشیم تا بتوانیم در افراد تغییر ایجاد کنیم.

همچنین برگزاری اجتماع بزرگ بانوان فاطمی 24 تیرماه در کانون شهید خوارزم سرخنکلاته از مصوبات این جلسه بود.  

انتهای پیام
captcha