دوره‏ تابستانی «فتیان» برگزار می‌شود
کد خبر: 4069013
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

دوره‏ تابستانی «فتیان» برگزار می‌شود

دوره‏ تابستانی «فتیان» به همت کانون اندیشه جوان با موضوع بازشناسی مفهوم عدالت و کارآمدی در ایران معاصر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، پرسش از هویت و نسبت آن با تاریخ معاصر ایران یکی از مسائل مهم روز جامعه است. این منازعه در عرصه‌های مختلف مباحث هویت مطرح است. هویت ارتباط وثیقی با آرمان دارد و دشمن در نظر دارد با هویت‌زدایی از دانشجویان و جوانان، هویت جدیدی به آنها بدهد و در نهایت آرمان‌زدایی کند بنابراین شناخت اکنونیت جوان مسلمان انقلاب و پاسخ به گره‌های فکری‌اش، کمک شایانی به بازشناخت هویت خود و تحکیم آرمان‌های اسلامی می‌کند. به همین نسبت مفهوم عدالت و کارآمدی نیز از مولفه‌های اصلی هویت بخشی به انقلاب و نظام سیاسی برآمده از آن است. در همین راستا بازشناسی این مفاهیم و مصادیق آن به مثابه ابزاری است که از طریق آن می‌‎‏توان معیاری برای شناخت جریان‌های سیاسی روز و اهداف کلان انقلاب به دست آورد.
 
بر همین اساس کانون اندیشه جوان مجموعه‌ درس‌گفتارهایی در خصوص بازشناسی مفهوم عدالت و کارآمدی در ایران معاصر در قالب دوره تابستانی «فتیان» برگزار خواهد شد.
 
مهمترین محورهای این دوره به این صورت است:‌ روایت جریان های فکری، ‌سیاسی و اقتصادی در ایران معاصر، تکوین و شاخصه‌‏های مفهوم عدالت در ایران، نسبت عدالت و جمهوری اسلامی در اندیشه امام خمینی، رهبر انقلاب، آیت‌‏الله بهشتی.
 
دوره فوق با حضور اساتیدی از جمله حسین محمدی سیرت، عباس سلیمی‌نمین، ابراهیم رزاقی، مهدی خانعلی‌زاده، میثم فتحی، محمدعبدالصالح شاهنوش، سید حسین شهرستانی، سجاد صفار هرندی، مجتبی عرب، محسن اسماعیلی، کمیل خجسته، مصطفی غفاری، سینا کلهر، رسانه وحید جلیلی، سید امیر سیاح برگزار خواهد شد.
 
در همین راستا کانون اندیشه جوان قصد دارد این دوره را به صورت حضوری و مجازی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته از تاریخ 20 تیرماه از ساعت 15 الی 19:30 در کانون اندیشه جوان به نشانی خیابان قدس، کوچه فرهنگی؛ پلاک19 برگزار کند. جهت ثبت نام دوره به سایت کانون اندیشه جوان به نشانی http://canoon.org/ مراجعه کنید.
 
 
 
انتهای پیام
captcha