فعال‌سازی اینترنت و همراه بانک برای اتباع خارجی تا سقف ۱۰ میلیون
کد خبر: 4068618
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی مشروط شد/

فعال‌سازی اینترنت و همراه بانک برای اتباع خارجی تا سقف ۱۰ میلیون

استفاده اتباع خارجی از خدمات بانکی چون اینترنت و همراه بانک از امروز تا سقف ۱۰ میلیون تومان فراهم شده؛ همچنین بهره‌مندی اتباع خارجی از امکانات کامل بانکی به دریافت کد یکتا از وزارت کشور مشروط شده است.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: در روزهای اخیر استفاده از خدمات بانکی چون اینترنت و همراه بانک برای اتباع خارجی ممنوع و غیرفعال شد که دلیل آن مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اعلام شد.

در این زمینه برخی محدویت‌های دیگر در ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت اعمال و تا اطلاع ثانوی ممنوع شد که شامل موارد زیر می‌شود: 

۱) افتتاح حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز، سپرده کوتاه مدت و بلند مدت.

۲) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون‌بانکی و بین بانکی از مبدأ حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

۳) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون‌بانکی و بین بانکی به مقصد حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

بدین منظور، بانک مرکزی اعلام کرد که در روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از «مراجع ذی‌صلاح»، خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.

اکنون، از سوی منابع رسمی اعلام شد که از امروز اینترنت بانک و همراه بانک برای اتباع فعال شده است و آن‌ها می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان در روز از این خدمات استفاده کنند.

بر این اساس، استفاده از کارت به کارت تا ۱۰ میلیون تومان، تراکنش درون شعبه بانکی (پایا) تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و خرید با کارتخوان مثل ایرانیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اتباع خارجی، فراهم شده است.

استفاده از این امکانات فقط در داخل ایران ممکن است و هر یک از اتباع که کد یکتا بگیرند، خدمات بانکی برای آن‌ها به صورت عادی ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha