سبک زندگی خانوادگی در نظام اسلامی تبیین شد + عکس
کد خبر: 4067748
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
در «پنجشنبه‌های شهدایی»

سبک زندگی خانوادگی در نظام اسلامی تبیین شد + عکس

یک کارشناس مذهبی در سیزدهمین مجلس «پنجشنبه‌های شهدایی» که روز گذشته در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) کرج برگزار شد به تبیین سبک زندگی خانوادگی در نظام اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام مهدی احمدوند، کارشناس مذهبیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیزدهمین مجلس «پنجشنبه‌های شهدایی» به‌مناسبت پاسداشت شهید‌ مدافع حرم «منصور علی‌دادی» همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمدوند با موضوع سبک زندگی خانوادگی در نظام اسلامی، مرثیه‌خوانی، قرائت زیارت توسل و زیارت عاشورا با نوای عبدالله خیرالهی و محمد‌مهدی مرادی، به‌ همت هیئت مذهبی انصارالمهدی(عج) و با همکاری پایگاه‌های بسیج روستای علی‌آباد گونه، نهم تیرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدوند در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) به بیان شاخصه‌های مهم سبک زندگی خانوادگی در نظام اسلامی پرداخت و گفت: راهبران اجتماعی و خانوادگی همواره باید به فکر ایجاد همبستگی و هماهنگی بین اعضای خانواده باشند. از آنجا که ایلاف و تألیف قلوب، امری الهی است و الفت بین دل‌ها از طرف خداست، لازم است تا راهبران اجتماعی و خانوادگی همواره از خداوند متعال در این امر مدد بجویند. 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در اصول راهبری علاوه بر همبستگی و جهت‌دهی، سرپرستی و ولایتگری نیز لازم است، افزود: یکی از اصول اساسی در راهبری اجتماعی و خانوادگی توجه مستمر به جهت‌دهی و هدایت و راهنمایی اعضای تیم راهبران در این دو جبهه مقدس و بنیادین است تا از اهداف کلی منحرف نشود و در صورت انحراف، تحت هدایت و راهنمایی راهبران اجتماعی و خانوادگی به جهت مورد نظر برگردند. اهمیت این امر به حدی است که در آیه ۲۱۴ سوره مبارکه شعرا، خداوند متعال، پیامبر اسلام(ص) را مأمور کرده است تا عشیره و خانواده خود را به‌عنوان مقدس‌ترین و گسترده‌ترین نهاد اجتماعی، جهت‌دهی و هدایت کند و علنی‌سازی دعوت خود را از بنیان خانواده آغاز کند. 

وی در پایان تأکید کرد: راهبر اجتماعی و خانوادگی وقتی موفق عمل خواهد کرد که ضمن رعایت اصل نظارت‌گری بر مبانی راهبری آیه ششم سوره مبارکه تحریم و آیه ۱۳۲ سوره مبارکه طاها، به وظیفه سرپرستی و ولایت‌گری خود، آگاه باشد و اعضای اجتماع و خانواده‌اش نیز ولایت او را بپذیرد. 

همچنین در حاشیه این مراسم میز پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات و ایستگاه نقاشی آستان کاظمین برپا بود. 

هاجر محمدی 

عکاس: فاطمه دهقانی 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha