عدالت مبنای حاکمیت دینی اسلام است
کد خبر: 4066739
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

عدالت مبنای حاکمیت دینی اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عدالت را مبنای حاکمیت دینی اسلام دانست و گفت: جامعه در حوزه تحقق عدالت و سلامت اداری از دستگاه قضایی توقعات به حقی دارد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقهی در استان، امروز، 5 تیرماه، در دیدار با رئیس دادگستری استان هرمزگان، اظهار کرد: خون شهید بهشتی نقش بسیار زیادی در حفظ و حراست از انقلاب و دفع دسیسه‌های ضد انقلاب داشت.

وی عدالت را مبنای حاکمیت دینی اسلام دانست و عنوان کرد: بخش اعظمی از ملزومات تحقق عدالت در جامعه توسط دستگاه قضایی فراهم می‌شود و جامعه نیز در حوزه تحقق عدالت و سلامت اداری از دستگاه قضایی توقع دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به نقش دستگاه قضایی در زدودن فقر استان هرمزگان، بیان کرد: فاصله استان هرمزگان با استان‌های دیگر به قدری زیاد است که برای برقراری عدالت و پوشش کاستی‌ها باید در توزیع بودجه مورد توجه ویژه مسئولین باشد تا اتفاقات مثبتی در حوزه کاهش فاصله فلاکت هرمزگان با سایر استان‌ها رقم بخورد.

عبادی‌زاده با اشاره به آسیب‌های اقتصادی و زیست‌محیطی برخی از صنایع در استان هرمزگان، تصریح کرد: بسیاری از نهادهای مستقر در هرمزگان حساب‌های بانکی خود را در استان‌های دیگر افتتاح می‌کنند تا اگر منافعی از این محل وجود دار نصیب استان‌های دیگر شود که دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند.

وی ادامه داد: تلاش دستگاه قضایی برای افزایش درآمدهای استان هرمزگان از طریق پیگیری برای پرداخت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و پرداخت مالیات درون استان می‌تواند نقش مهمی در کاهش فقر استان داشته باشد که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال انجام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست‌های مختلفی در راستای ایجاد تحول در دستگاه قضایی اتخاذ شده که باید ساز و کار روشنی برای اجرای این سیاست‌ها تدوین شود، افزود: نظارت بر عملکرد مدیران و قضات از اهمیت ویژه‌‌ای برای تحقق اهداف تحول‌آفرین قوه قضایی برخوردار است که باید مورد تأکید دادگستری هرمزگان نیز قرار گیرد.

عبادی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از جرم، یادآور شد: پیشگیری از جرم یک امر فرا قوه‌ای است؛ چراکه گلوگاه‌های پیشگیری از جرم در نهادهای مختلفی قرار دارد. در این راستا همکاری و هم‌افزایی میان قوای سه‌گانه بسیار ضروری است و هرچه مقدار رابطه سه قوه بیشتر شود، به همان اندازه روند ارائه خدمات در نهادهای مختلف کمتر می‌شود و کیفیت نیز ارتقاء می‌کند.

انتهای پیام
captcha