اعزام دو نماینده از ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه
کد خبر: 4066351
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

اعزام دو نماینده از ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه

هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه امسال به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود و از کشورمان دو نماینده در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم حضور خواهند یافت.

اعزام 2 نماینده از ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نمایندگان ایران در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را معرفی کرد.

بر همین اساس وحید خزایی در رشته قرائت تحقیق و حسین خانی در رشته حفظ کل قرآن کریم به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات اعزام خواهند شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت مجازی و مرحله نهایی نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود، این رویداد بین‌المللی هر ساله از سوی سازمان دیانت کشور ترکیه برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی در مرحله مقدماتی و در رشته قرائت تحقیق فایل تصویری ضبط شده تلاوت خود را ارسال می‌کنند و شرکت‌کنندگان رشته حفظ نیز از طریق ارتباط زنده تصویری با برگزارکنندگان مسابقات، در مرحله مقدماتی حضور خواهند یافت. زمان برگزاری مرحله نهایی این مسابقات مهر خواهد بود.

هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه امسال در حالی بعد از دو سال وقفه برگزار می‌شود که این رویداد در سال‌های 1399 و 1400 به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد.

دوره گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه سال 1398 در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد. در آن دوره مجتبی محمدبیگی و سعید شاهرخی به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند که حاصل آن کسب رتبه پنجم رشته قرائت تحقیق برای کشورمان بود.

یادآوری می‌شود فرایند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران (رشته قرائت تحقیق؛ رشته حفظ کل قرآن کریم) جهت شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند، از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha