زمینه مهاجرت اقشار ضعیف به روستاها فراهم می‌شود
کد خبر: 4065032
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

زمینه مهاجرت اقشار ضعیف به روستاها فراهم می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: به‌ منظور تشویق اقشار ضعیف برای مهاجرت به روستاها با پیشنهاد بسته‌های تشویقی در حوزه مسکن و اشتغال زمینه مهاجرت معکوس این افراد به روستاها فراهم می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی نیز رقم خورده است.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین برنامه‌های این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: طی سال ۱۴۰۰ بالغ‌ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ توسط کمیته امداد استان کرمان پرداخت‌ شده و با پرداخت این میزان تسهیلات حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و اقشار نیازمند در استان فراهم‌ شده است.

وی از افزایش ۲.۶ برابری تسهیلات تبصره ۱۶ این نهاد در استان کرمان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این تسهیلات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش‌یافته است. تسهیلات اشتغال این نهاد امسال از اردیبهشت‌ماه آغاز و تاکنون زمینه اشتغال تعدادی از افراد نیازمند فراهم‌ شده است.

صادقی گفت: برنامه‌های خوبی در حوزه اشتغال داریم که ان‌شاءالله امسال نیز در این حوزه موفق عمل خواهیم کرد و با پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه توانمندی خانواده‌های زیادی را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در بحث صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و فرش و فرش‌بافی در صدر صنایع‌دستی این استان قرار دارد افزود: تلاش کرده‌ایم از این ظرفیت به‌خوبی و در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان استفاده کنیم.

وی به اصالت فرش دست‌باف استان کرمان اشاره و بیان کرد: طی سال گذشته ۴ هزار تخته فرش دست‌باف به متراژ ۴۲ هزار مترمربع توسط مددجویان استان بافته‌ شده که از محل فروش این فرش‌های دست‌باف ۲۳۰ میلیارد تومان سود نصیب بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان شده است.

صادقی یکی از دغدغه‌های این نهاد در سطح استان را مهاجرت اقشار ضعیف جامعه به کلان‌شهرها و رشد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها به‌ویژه کرمان اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل مهاجرت این افراد نداشتن منبع درآمد، خشک‌سالی و یا دلایل دیگر است که به‌منظور تشویق این افراد به مهاجرت معکوس با مشاوره همکاران و پیشنهاد بسته‌های تشویقی در حوزه مسکن و اشتغال زمینه مهاجرت معکوس این افراد به روستاها فراهم می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی نیز رقم خورده است.

انتهای پیام
captcha