زمینه اشتغال دانش‌آموختگان علوم قرآنی فراهم شود
کد خبر: 4063875
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکار‌ها / ۱

زمینه اشتغال دانش‌آموختگان علوم قرآنی فراهم شود

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز یکی از مهم‌ترین چالش‌های دانش‌آموختگان علوم قرآنی را فراهم نبودن زمینه مناسب برای اشتغال و فعالیت دانست و بر ضرورت رفع این مشکل تأکید کرد.

زینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراززینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح چالش‌های فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: سوق دادن آموزش‌ها و فعالیت‌ها به سمت تشکیل جامعه قرآنی یکی از اهدافی است که جامعه علمی مرتبط با قرآن دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع جامعه قرآنی بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تصریح کرد: برای تشکیل جامعه قرآنی نیاز به افرادی است که با معارف و مفاهیم قرآنی آشنا و نیز عامل به آن باشند، همچنین توانایی انتقال این معارف و مفاهیم را به مخاطبان داشته باشند.

روستایی با تصریح اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآنی کریم با ۱۸ دانشکده در سراسر کشور به عنوان تنها دانشگاه تخصصی در این حوزه به تربیت دانشجو مشغول است، اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی شیراز به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشکده‌ها در این حوزه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فراهم نبودن زمینه مناسب برای اشتغال و فعالیت دانش‌آموختگان یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، اضافه کرد: با این وجود این دانش‌آموختگان، هم از توانایی لازم برای انتقال مفاهیم و معارف قرآنی برخوردار هستند و هم خودشان نسبت به این مفاهیم تسلط دارند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز افزود: اگر بخواهیم علمی بررسی کنیم محتوای آموزشی رشته‌های قرآنی با نیازهای اشتغال قرآنی چندان تناسبی ندارد اما توانسته‌ایم با بهره‌گیری از اساتید و  مدرسان آگاه در این حوزه و منابع و محتوای آموزشی متناسب با نیازهای روز، دانشجویانی را تربیت کنیم که کاملاً به انتقال این مفاهیم مسلط هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی که اکنون در سطح استان مشغول به فعالیت هستند یا یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه ما از مؤسسان آن است یا در آن مؤسسه مشغول به فعالیت هستند، همچنین تعداد زیادی از دانشجویان ما در آزمون‌های استخدامی که هر سال برگزار می‌شود، می‌درخشند  و موفق هستند که این موارد از جمله مستندات این موضوع است.

روستایی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های جامعه ما با توجه به شرایطی که دنیا با آن مواجه است، این است که جامعه، قرآنی شود، گفت: نیاز است که زمینه اشتغال و فعالیت تربیت‌شدگان در علوم قرآن فراهم شود، متأسفانه در این حوزه با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم نهادهای مرتبط زمینه اشتغال و فعالیت دانش‌آموختگان قرآنی را فراهم کنند؛ دانشگاه ما نیز در این حوزه به‌طور جدی می‌تواند ورود کند تا مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha