سامانه «با جهاد» در کرمان رونمایی شد
کد خبر: 4061407
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

سامانه «با جهاد» در کرمان رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه «با جهاد» با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، در کرمان برگزار شد.

رونمایی سامانه جهاد در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، مراسم رونمایی از سامانه «با جهاد» با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، امروز، ۱۱ خردادماه در کرمان برگزار شد.

مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (ع) و گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: سامانه با جهاد در جهت طرح ملی مشاغل خانگی و در راستای اتصال به بازار ایجاد شده است.

وی افزود: دغدغه‌ای که همه‌ی صاحبان کسب و کار داشتند این بحث بود که جایی باشد تا محصولات خانگی خودشان را بتوانند به طور دائم به مشتریانشان عرضه کنند و با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی در سطح استان، روستاها و محلات مختلف وجود داشت این امکان برای این عزیزان میسر نبود و این سامانه در همین راستا و به منظور سهولت کار فروشندگان و مشتریان امروز افتتاح می شود.

بازمانده ادامه داد: سامانه با جهاد یک کیف کاملا جدید و نو است و بعد از اینکه افراد محصولات خود را در سامانه بارگذاری کردند این امکان برای مشتریان وجود دارد بدون واسطه هم در سامانه با جهاد و هم در پنل اختصاصی صاحب شغلی که این صفحه را ایجاد کرده، وارد شوند و محصولات متنوع تولید شده را مشاهده کنند.

مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی برای ایجاد این سامانه، بر اهمیت توجه به مشاغل خانگی در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: افزایش سرمایه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانواده را از نتایج مشاغل خانگی برشمرد.

وی افزود: کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کار در محیط آرام خانواده از جمله سایر فواید مشاغل خانگی است و امروز با افتتاح این سامانه و قرار دادن محصولات در آن گام موثری در این جهت انجام شده است و در این راستا دغدغه صاحبان کسب و کار نیز کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان کرمان توانسته است نقش و ماموریت خود را در قالب طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی به خوبی ایفا کند.

مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی نیز در زمینه اجرای طرح مشاغل خانگی، گفت: خوشبختانه مراحل این طرح در استان کرمان با تلاش‌های انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی به خوبی در حال انجام است و هم اکنون نیز شاهد رونمایی از این سامانه به منظور اتصال مشاغل به بازار هستیم.

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مراسم گفت: سال گذشته ما یک تجربه خیلی خوب با مجمع نمایندگان و بانک رسالت داشتیم که توانستیم حدود شش هزار مشاغل خرد و خانگی ایجاد کنیم که لیست آن در اختیار ادراه کار است و می‌توان گفت: مجموع مشاغل خانگی که پارسال ایجاد شد از مجموع چند سال گذشته بیشتر بود اگر همان آدم‌ها را بتوانید به عنوان پیش قسط این پلتفرم اجرا کنید، اقدام بسیار خوبی است.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان، در این مراسم با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی، افتتاح این سامانه را کمک بسیار خوبی در این زمینه ذکر کرد و گفت: مشاغل خانگی خیلی از آسیب‌ها و نگرانی‌ها از جمله نگهداری فرزند را کم می‌کند.

وی همچنین به رویداد کارآفرینی که اواخر سال گذشته، کمیته امداد امام خمینی با جهاد دانشگاهی انجام داد، اشاره و تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان از بچه‌های تحت پوشش کمیته امداد ایده‌هایی را ارائه دادند که بی نظیر بود و با این دیدگاهی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد این گونه اقدامات می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام کرمان از رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان به خاطر برگزاری رویداد کارآفرینی و همچنین همکاری و همراهی تیم جهاد دانشگاهی در جهت رفع فقر مطلق در سطح جامعه تشکر کرد.

رضا خواجه‌حسنی معاونت علمی سپاه ثارالله ضمن تشکر از ایجاد زیرساخت‌ها در استان در زمینه مشاغل خانگی گفت: بسیج نیز در زمینه مشاغل خانگی، فعالیت‌های سامانه با جهاد و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در سطح جامعه در زمینه تکمیل زنجیره ارزش اعلام آمادگی می‌کند.
.

انتهای پیام
captcha