6700 فرصت شغلی از سوی کمیته امداد لرستان ایجاد شد
کد خبر: 4061235
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸
در سال گذشته

6700 فرصت شغلی از سوی کمیته امداد لرستان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اهمیت و اولویت بجث اشتغال و توانمندسازی مددجویان، گفت: سال گذشته شش هزار و 700 شغل ایجاد کردیم که از هشت هزار و 300 شغل ایجاد شده در استان 81 درصد متعلق به کمیته امداد است.

جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه توانمندسازی اولین نگاه ما به ورودی افرادی است که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، گفت: توانمندی این افراد در سه بخش تقسیم شده، اولویت اول آن بحث اشتغال است که بنیه اقتصادی بوده و غالباً در این قسمت تعریف می‌شود و بخش دیگر ممکن است مسکن باشد یعنی یک نفر کار دارد ولی شرایط مسکن و فشارهای این جریان باعث شده این تعادل به هم بخورد.

وی گفت: ما باید مشکل مسکن این فرد را حل کنیم، اگر مشکل مسکن حل شود این خانواده دیگر توانمند شده است و بخش دیگر فرهنگی است، به‌ عنوان مثال کمک کنیم فرزندان مدارج بالای علمی را طی کنند، کمااینکه چنین افرادی را داریم که اکنون پزشک هستند و دیگر نیازی به کمیته امداد ندارند و خودشان نیز کمک‌کننده به اجتماع هستند.

شیخ‌پور ادامه داد: بحث اول ما اولویت توانمندسازی در حوزه اشتغال است، سال گذشته با همین نگاه پیش رفتیم که شش هزار و 700 شغل ایجاد کردیم که از هشت هزار و 300 شغل در استان 81 درصد متعلق به کمیته است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اینکه ما به‌طور غیرمستقیم برای 10 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم، اضافه کرد: مسئله شغل در کمیته امداد به این جهت مهم است که فقط مسئله درآمدزایی نیست، بلکه با آن امید به زندگی افراد تحت پوشش بالا می‌رود و قدرت تصمیم‌گیری و اعتماد به نفس افزایش پیدا می‌‌کند و در اصل جامعه احیاء می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر وضعیت بیکاری استان کمیته امداد این تصمیم را گرفته که ظرفیت اشتغال را در سال‌ جاری نزدیک به سه برابر انجام دهد، بنابراین منابع 17 هزار و 300 موقعیت شغلی را از مرکز تأمین کردیم، همه همکاران را بسیج می‌کنیم که این امر اتفاق بیفتد اما شرط تحقق این است که بانک‌های عامل با چابکی با ما همراهی کنند، که اگر اینگونه باشد نقش‌آفرینی بزرگی در سال 1401 در حوزه اشتغال لرستان داریم.

وی ادامه داد: اگر فرد خودش خواست تسهیلات بگیرد که به خودش می‌دهیم اما اگر کارفرماهایی خواستند از ما نیرو بگیرند از 30 میلیون تومان تا سقف 100 میلیون تومان بسته به پایداری شغلشان به آنها تسهیلات به عنوان بسته تشویقی می‌دهیم.

شیخ‌پور افزود: ما با تولیدکنندگان بزرگ وارد مذاکراتی شدیم که به‌طور مثال آنها 200 نیرو از ما بگیرند و تعهد بدهند حداقل سه سال حداقل حقوق کار آنها را بدهند و بیمه آنها را نیز رد کنند و ما به آنها تسهیلات می‌دهیم، نظارت می‌کنیم هرجایی که به مشکل بر بخوریم و کارفرما به تعهدات خود عمکل نکرد طبق ضوابط با آن برخورد می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اینکه یکی‌ از کارهایی که در سال‌ جاری دنبال می‌کنیم، آموزش‌های بازارمحور است، اظهار کرد: سال قبل نیز تست کردیم 14 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برای یاد گرفتن مهارت تعمیرات آسانسور فرستادیم که هنوز دوره را تمام نکرده بودند متقاضی دنبال جذب آنها بودند.

وی گفت: کارفرماهایی که مشاغل ثابت دارند و قطع به یقین کارشان استمرار دارد اگر نیروی کار لازم دارند ما آن را برایش آموزش می‌دهیم، این روش کار دو امتیاز دارد، اول اینکه امنیت شغلی مددجویان ما را تأمین می‌کند و دیگر اینکه به اجتماع خدمت می‌کند.

انتهای پیام
captcha