افزایش بیش از ۲ برابری تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد کرمان
کد خبر: 4060932
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

افزایش بیش از ۲ برابری تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افزایش دو و نیم برابری تسهیلات در سال‌جاری خبر داد و گفت: به‌منظور اشتغال و توانمندسازی مددجویان امسال یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده‌ شده است.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، یحیی صادقی، در سفر به شهرستان بافت در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور امام‌جمعه بافت، آراسته فرماندار این شهرستان، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد به شرایط حال حاضر جامعه اشاره کرد و گفت: باید در مقابل یأس و ناامیدی بایستیم و به جامعه امید بدهیم و در همه رده‌ها روشنگری کنیم.

وی به اشتغال ایجادشده در استان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که از این میزان فرصت اشتغال ایجاد شده ۱۵ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مربوط به کمیته امداد بوده است. بر اساس ارزیابی انجام‌ شده بیش از ۹۵ درصد مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد دارای اصالت هستند و وجود خارجی دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به ایجاد مشاغل خرد و خانگی توسط این نهاد و تأثیر این مشاغل بر اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: به‌منظور حمایت از این طرح‌ها ضمن بازدید، راهنمایی و مشاوره مددجویان زمینه فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز توسط این نهاد فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: برای سال‌جاری برنامه سنگینی در نظر گرفتیم و با افزایش دو و نیم برابری تسهیلات تبصره ۱۶ از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال جاری به دنبال ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت و توانمندی این خانواده‌ها هستیم و در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار ضمانت تسهیلات آن‌ها توسط خود امداد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان تأکید کرد: انتظار داریم بیشتر از گذشته با تعامل و همکاری مسئولان مربوطه و بانک‌های عامل بتوانیم زمینه توانمندی خانواده‌های نیازمند بیشتری را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha