شرکت بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی
کد خبر: 4060079
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

شرکت بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه‌های امتحانات نهایی در شهر جیرفت، گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه‌های امتحانات نهایی در شهر جیرفت گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم خرداد ماه جاری در ۲۳۲ حوزه امتحانی آغاز و تا بیست‌وهشتم خردادماه برگزار می‌شود.

رضایی بیان کرد: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم استان امسال امتحان نهایی دارند که این امتحانات به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای (با سؤالات واحد، برنامه معین و به طور همزمان از سوی آموزش و پرورش منطقه و در مدرسه)، به صورت توصیفی برگزار می‌شود. نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزارهای کیفی– توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص ارتقای دانش‌آموزان، بهبود و جبران ضعف‌ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دوره متوسطه اول بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه‌ی زمانی برگزاری آزمون‌های این دوره در تمامی پایه‌ها از ۳۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۸ خرداد ادامه دارد. امتحانات پایانی برای پایه هفتم و هشتم به صورت داخلی و آموزشگاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سؤالات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی و به صورت رمز شده به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و آزمون‌ها در یک‌هزار و ۲۱۴ مدرسه در سطح استان با برنامه معین و به صورت همزمان، با سؤالات واحد از سوی اداره کل برگزار می‌شود و تصحیح اوراق در مدرسه صورت می‌گیرد.

رضایی بیان کرد: علاوه بر به کارگیری نیروهای مجرب و متعهد در حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۱۰ ناظر استانی هم نظارت دقیق بر فرآیند امتحان در حوزه‌های اجرا را بر عهده دارند و اوراق امتحانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم نظری هم به صورت تجمیعی و در ۱۳ حوزه تصحیح می‌شود.

انتهای پیام
captcha