بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید در کرمان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4059814
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید در کرمان راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: راه‌اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رئیس بنیاد شهید کشور مورد توافق قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کرمان برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص این نشست بیان کرد: موضوعات مختلفی در این نشست در رابطه با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا مورد بحث قرار گرفت و یکی از موضوعات مورد توافق خانه ایثار است که بخشی از مجموعه آماده است که توافق شد هر چه سریع‌تر کار دنبال و طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه برآورد می‌شود برای تجهیز خانه ایثار ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز باشد، تصریح کرد: ایجاد زائرسرا برای زائران قبر شهید حاج قاسم سلیمانی، هماهنگی برای اختصاص اعتبار جهت ساماندهی گلزارهای شهدای استان، تکمیل پروژه توانبخشی کرمان و اختصاص ۵ درصد واحدهای طرح ملی مسکن به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدای فاقد مسکن از جمله مباحث مطرح شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: راه‌اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رئیس بنیاد شهید کشور نیز مورد توافق قرار گرفت و با استاندار نیز برای تامین زمین توافق شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه بزرگ بیمارستانی در کرمان لازم باشد تا خدمات به خانواده بزرگ ایثارگران ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال قرار است که سهم ۱۰ درصدی استان تامین و به زودی اعتبارات مربوط به ایثارگران در قالب تفاهمنامه عملیاتی و استفاده از تسهیلات یارانه و نرخ ترجیحی در اختیار خانواده ها قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در رابطه با خانواده شهدای سیل گلباف (ماه رمضان سال گذشته اتفاق افتاد) مکاتبات بنده با دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده و رئیس بنیاد شهید اعلام کرد در صورتی که به ما ارجاع شود شهید خدمت به حساب می آیند؛ ممکن است به وزارت کشور ارجاع شود.

انتهای پیام
captcha