تقریظ رهبری «حوض خون» را به چاپ بیست و دوم رساند
کد خبر: 4057721
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مدیر انتشارات راه‌یار در گفت‌وگو با ایکنا:

تقریظ رهبری «حوض خون» را به چاپ بیست و دوم رساند

مدیر انتشارات راه‌یار از استقبال خوب مردم از کتاب «حوض خون» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: اگر نظر و تقریظ رهبر معظم انقلاب بر «حوض خون» نبود، به چاپ بیست و دوم نمی‌رسید.

انتشارات راه یار

یاسر عسکری، مدیر انتشارات راه یار در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا از استقبال خوب مردم از کتاب «حوض خون» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه این کتاب با تقریظ مقام معظم رهبری خیلی دیده شد و مخاطب استقبال بسیار زیادی از آن کرده است و در حال حاضر پرفروش‌ترین کتاب انتشارات راه یار بین صد کتابی است که در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده‌ایم.

مدیر انتشارات راه یار با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نقش بسیار کلیدی و عظیمی در زمینه کتاب و کتابخوانی دارند، اضافه کرد: «حوض خون» که با تقریظ ایشان همراه شد، از مجموعه کتاب‌های پشتوانه جنگ است، یعنی از آن دسته موضوعات و کتاب‌هایی است که تابه‌حال کمتر به آن پرداخته‌ایم.

وی افزود: «حوض خون» روایت تعدادی از زنان مؤمن و متدین اندیمشکی است که در ایام دفاع مقدس احساس مسئولیت کردند و در صحنه‌های پشت جبهه، در بیمارستان‌ها یا خانه‌های خود لباس‌های رزمندگان و شهدا را می‌شستند و کمک می‌کردند.

عسکری با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از «حوض خون» شده است، عنوان کرد: اگر نظر و تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب نبود، بعید می‌دانم به بیشتر از چاپ دوم یا سوم رسیده بود اما خوشبختانه تابه‌حال به چاپ بیست و دوم رسیده است، که بیشتر آن را مدیون تقریظ مقام معظم رهبری هستیم.

مدیر انتشارات راه یار در ادامه به دیگر مجموعه آثار این انتشارات در حوزه‌های مختلف تاریخ شفاهی اشاره کرد و گفت: ازآنجاکه جنس بیشتر آثار دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب بحث تاریخ شفاهی است، حدود 90 درصد فعالیت‌های انتشارات راه شامل تاریخ شفاهی است.

وی ادامه داد: چند مجموعه دیگر هم داریم که هم در ایام نمایشگاه کتاب و هم به‌صورت عمومی خیلی استقبال شده است. یک مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به معرفی برخی پیشرفت‌ها و دستآوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی پرداخته  است. ازجمله آن کتاب «داستان رویان»، تاریخ شفاهی زندگی محمد کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشکده رویان، کتاب «آرزوهای دست‌ساز»، ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان، کتاب «سلول‌های بهاری»، خاطرات شفاهی دکتر حسین بهاروند پدر دانش سلول‌های بنیادی و کتاب «امواج‌ها»، گلچین خاطرات خودکفایی و پیشرفت کشور است.

عسکری گفت: کتاب‌های انتشارات راه یار در رده زنان انقلاب به موضوعاتی پرداخته است که ناشرهای دیگر کمتر به آن پرداخته‌اند. مثلاً زنانی که مربی پرورشی، معلم، مربی نهضت سوادآموزی یا فعال فرهنگی بوده یا در پشتیبانی جنگ حضور و فعالیت داشته‌اند و همچنین زنانی که در عرصه جهاد سازندگی بوده‌اند. موضوعات و کارهایی که در زمینه تاریخ شفاهی کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع موضوعی در حوزه فعالیت زنان خیلی کم است، اضافه کرد: خوشبختانه د عرصه‌هایی مانند موضوعات مربوط به شهدا و همسران و مادران شهدا اتفاقات خوبی صورت گرفته است، اما در بعدهای دیگری که زنان در جنگ فعالیت داشته‌اند، تولیدات یک مقدار کم‌رنگ است. امیدواریم که این خلأ هم پر شود و نویسندگان و ناشران تشویق شوند تا در عرصه‌های دیگری که به دفاع مقدس و انقلاب  اسلامی ربط  دارد، حضور پررنگ‌‍تر شود.

مدیر انتشارات راه یار کتاب «دختر تبریز» و «خانم مربی» را جزو آثار پرفروش و پرمخاطب این نشر در رده زنان انقلاب اعلام کرد و گفت: مجموع کل کتاب‌هایی که انتشارات راه یار تاکنون تولید کرده است، حدود 100 عنوان است که از این تعداد حدود 15 عنوان جدید در سال 1401 و 40 عنوان در سال گذشته منتشر شده است؛ یعنی با مجموع با 55 عنوان جدید در نمایشگاه امسال حاضر شدیم.

عسکری در ادامه استقبال مخاطب در 5 روز ابتدایی نمایشگاه کتاب را خوب توصیف کرد و گفت: متأسفانه در دو سال و نیم اخیر فرصت استقبال مخاطب را نداشتیم، اما اتفاق بزرگی که در ایام نمایشگاه افتاده است، بیشتر رویارویی مستقیم مخاطب با فضای نشر، راویان و نویسندگان و کتاب‌ها است که خیلی ارزشمند است.

وی با شاره به اینکه ارتباط مستقیم و رودررو با مخاطب برای ناشرها خیلی مؤثر و مفید است، اضافه کرد: درست است که هنوز فضای کرونا تمام نشده است، اما با این حساب استقبال مخاطب در این چند روز نمایشگاه قابل تقدیر است. یعنی برای ما، راویان و نویسندگان نشر خیلی مهم و راضی‌کننده است که بتوانند بدون واسطه با مخاطبان خود ارتباط داشته باشد.

مدیر انتشارات راه یار ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما این بود که بازخورد جدی از مخاطبان کتاب‌های انتشارات نداشتیم و خوشبختانه در ایام نمایشگاه و استقبال مخاطب از یک‌سری کتاب‌ها به مجموعه جهت می‌دهد که به چه موضوعاتی بپردازیم. 

انتهای پیام
captcha