راه‌اندازی چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان
کد خبر: 4057441
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

راه‌اندازی چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان

چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان راه‌اندازی و احکام رئیس و اعضای این شورا توسط رئیس کل دادگستری استان کرمان به آن‌ها واگذار شد.

راه‌اندازی چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان راه اندازی و احکام رئیس و اعضای این شورا توسط رئیس کل دادگستری استان کرمان به آن‌ها واگذار شد.

یدالله موحد، رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان در جلسه با اعضای این شورا با اشاره به اینکه همه ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در کمال آسایش و آرامش، همزیستی بسیار خوبی داریم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد به موضوع اقلیت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای داشته است.

موحد با اشاره به راه‌اندازی شعبه حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان، بیان کرد: حل و فصل دعاوی و اختلافات خارج از سیستم قضایی بسیار ارزشمند است و اثرات مثبت فراوانی از جمله در زمینه کاهش مراجعات به دادگستری، کاهش هزینه‌ها برای اصحاب دعوا، سرعت در دادرسی‌ها و غیره دارد.

وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان زمینه‌ای را فراهم می‌کند که تصمیمات عادلانه‌تری موافق با آداب و رسوم، فرهنگ و مسائل اختصاصی این قشر در مسیر حل و فصل اختلافات اتخاذ شود و این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

موحد، همکاری معتمدان و متنفذین جامعه زرتشتیان با دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را مورد تقدیر قرار داد و تأکید کرد: راه‌اندازی شورای حل اختلاف زرتشتیان اقدامی گرانبها و ارزشمند است و صرف نظر از تعداد پرونده‌ها، پیام مثبتی برای جامعه دارد.

وی از همکاری معتمدین و متنفذین جامعه زرتشتی در شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان تقدیر کرد و ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی مسئولیت‌ها امانت هستند و انسان باید امانت‌دار خوبی باشد و از عهده امانتی که به او سپرده شده به خوبی برآید. امانت‌داری در شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان در تحقق و اجرای عدالت، حسن رفتار با مراجعان و حل اختلافات بدون نیاز به مداخلات قضایی نمود می‌یابد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری‌ها و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های عدالت، در حوزه حقوقی و قضایی است که از نیازهای انسان امروزی به شمار می‌رود و تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان نیز در همین راستا انجام می‌شود.

اختیاری افزود: چهارمین شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان پس از استان‌های یزد، شیراز و تهران در کرمان به عنوان یکی از استان‌های مهم زرتشتی نشین راه‌اندازی شده است.

مهدی تقی‌زاده، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی از سال گذشته، انجمن زرتشتیان برای راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف پیگیری کرده است، تاکید کرد: این شورا از ۲۶ اردیبشهت‌ماه کار خود را در کرمان آغاز کرده و اقدامات اداری لازم نیز به منظور فعالیت هر چه بهتر این شورا انجام می‌شود.

در این آیین، احکام انتصاب رئیس و اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام
captcha