دانشگاه‌ها و مدارس برای تدفین شهدای گمنام در اولویت باشند
کد خبر: 4057419
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
استاندار کرمان:

دانشگاه‌ها و مدارس برای تدفین شهدای گمنام در اولویت باشند

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه تولید کتاب در حوزه کودک و همسران شهدا باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دانشگاه‌ها و مدارس برای تدفین شهدای گمنام در اولویت باشند.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان با تأکید بر اینکه تولید کتاب در حوزه کودک و همسران شهدا باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: شهدا را با زبان کودکانه معرفی کنید و توصیف شهدا نیز از زبان همسران شهدا بسیار مهم است.
 
وی با تأکید بر مصاحبه با همسران شهدای مدافع حرم، به دایرةالمعارف در حال تدوین دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: استانداردهای علمی این دایرة المعارف باید رعایت شود.

استاندار کرمان در ادامه با توجه به در پیش بودن ایام سوم خرداد و تأکید بر  ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های استان در این ایام، به اهمیت میزبانی از پیکر شهدای گمنام و ساخت یادمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مدارس برای تدفین شهدای گمنام در اولویت باشند.
 
سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این جلسه با اشاره به نقش استان کرمان در دوران دفاع مقدس و ارائه توضیحاتی در خصوص تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان، گفت: شورای علمی تدوین دایرةالمعارف در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، افزود: بیش‌ از ۲۰ برنامه برای این ایام تدوین شده است که رونمایی از سردیس سردار سلیمانی در محل فرودگاه کرمان، برگزاری یادواره شهدا، برنامه‌های فرهنگی و هنری، رژه نیروهای مسلح و... از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha