فرزند مددجوی کرمانی زمینه اشتغال ۱۷ نفر را فراهم کرد
کد خبر: 4056950
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

فرزند مددجوی کرمانی زمینه اشتغال ۱۷ نفر را فراهم کرد

فرزند مددجوی کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت از توابع استان کرمان با راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی زمینه اشتغال ۱۷ نفر از مددجویان و افراد نیازمند جویای کار را فراهم کرده است.

اشتغالزایی فرزند مددجوی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، امید کاویانی متولد سال ۱۳۶۹ فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت است که با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از این نهاد و راه‌اندازی کارگاه تولید شیرینی علاوه بر خودکفایی خود توانسته زمینه اشتغال ۱۷ نفر را نیز فراهم کند.

این کارآفرین موفق که حدود ۱۰ سال است کارگاه تولید شیرینی را راه‌اندازی کرده است در مورد شرایط زندگی، کار و حرفه خود می‌گوید: در ابتدا که تحت حمایت کمیته امداد بودیم به دلیل نداشتن منبع درآمد و ناچیز بودن مستمری کمیته امداد به‌سختی زندگی می‌گذراندیم که با حمایت کمیته امداد و راهنمایی و مشاوره و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، موفق به راه‌اندازی کارگاه تولید شیرینی شدم.

وی می‌افزاید: با دریافت ۶۳ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد طرح خود را راه‌اندازی کردم و توانستم زمینه اشتغال ۱۷ نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنم.

این فرزند مددجوی موفق می‌گوید: هم‌اکنون برای تعویض دستگاه‌های کارگاهم و هم‌چنین خرید دستگاه‌های جدید نیازمند حمایت و تسهیلات هستم که در صورت دریافت تسهیلات و تعویض و خرید دستگاه‌های جدید توانایی افزایش نیروی کار خود تا دو برابر رادارم.

کاویانی عدم نیروی کار آموزش‌دیده در شهرستان بافت را یکی از مشکلات اصلی تأمین نیرو بیان می‌کند و می‌گوید: در کارگاه شیرینی‌پزی خود این آمادگی را داریم برای افراد جویای کار آموزش‌های لازم استادکاری را ارائه دهیم تا در آینده بتوانند برای خود شغل و منبع درآمدی ایجاد کنند و در همین راستا از مسئولان شهرستان بافت تقاضا دارم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: از مسئولان شهرستان تقاضا دارم زمینه آموزش افراد جویای کار را در شهرستان فراهم کنند تا علاوه بر اشتغال این افراد از مهاجرت آن‌ها به مرکز استان جلوگیری شود.

کاویانی گفت: کمیته امداد با همراهی و بازدیدهای مستمر از کارگاه موجب رفع کمبودها و ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین توسعه و پیشرفت کارم شده است.

این فرزند مددجوی کمیته امداد با بیان اینکه کسب رزق و روزی حلال مهم‌ترین انگیزه و عامل پیشرفت کارم بوده است، می‌گوید: با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم و امروز نه‌تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد کرده‌ام.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب کمیته امداد گفت: بدون شک اگر راهنمایی‌ها و همراهی‌های این نهاد نبود من نمی‌توانستم این کارگاه را راه‌اندازی کنم و با راه‌اندازی این کارگاه توانستم علاوه بر خودکفایی خود زمینه اشتغال افراد نیازمند دیگری را فراهم کنم.

انتهای پیام
captcha