تلاش بنیاد شهید برای حمایت از جهادگران آسیب‌دیده در اقدامات اجتماعی و جهادی
کد خبر: 4056495
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد:

تلاش بنیاد شهید برای حمایت از جهادگران آسیب‌دیده در اقدامات اجتماعی و جهادی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تلاش می‌کنیم بسته قانونی حمایت از اقدامات جهادی تعریف شود تا افرادی که در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی دچار آسیب شده‌اند از بعضی از امتیازات برخوردار و در سطح تعریف‌شده‌ای مشمول خدمات باشند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت 1401 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این مراسم ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر و مسئولان این سازمان بابت حفظ یاد و نام شهدا بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پاسداری از نام شهیدان را همطراز حرکت در مسیر شهادت دانسته‌اند. شهدا مسیر را به انسان نشان می‌دهند، به خصوص برای بشر امروزی که دچار سردرگمی است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ سال از فعالیت جمعیت هلال احمر می‌گذرد و بنای کار آن بر فعالیت داوطلبانه بدون دریافت هیچ مزدی است. داوطلبان این جمعیت در موقعیت‌های آسیب و تنگنا بدون توجه به مشکلات خود به دیگران کمک می‌کنند که این نمونه کامل ایثارگری است.

معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند بسته قانونی را تعریف کند تا در آن حمایت از اقدامات جهادی تعریف شود تا افرادی که در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی دچار آسیب شده‌اند از بعضی از امتیازات برخوردار و در سطح تعریف‌شده‌ای مشمول خدمات باشند. خوشبختانه این آمادگی در دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و قانون برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی برای پیگیری این موضوع است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نقش هلال احمر در شناسایی رزمندگان مفقودالاثر دفاع مقدس گفت: این جمعیت در ثبت و ضبط آمار آزادگان و شناسایی شهدا و پیگیری وضعیت مفقودالاثرها فعالیت‌های خوبی داشت. در آن دوران بسیاری از شهدا مفقودالاثر بودند و خانواده‌های آنان هیچ اطلاعی از وضعیت عزیزان خود نداشتند و در چنین شرایطی بود که جمعیت هلال احمر کمک‌های زیادی به شناسایی شهدای مفقودالاثر و آزادگان می‌کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در معرض بلایای طبیعی زیادی است و در‌ چنین شرایطی فعالیت جمعیت هلال احمر بسیار حیاتی است ادامه داد: این کار بر اساس فرهنگ ایثارگری جاری در کشورمان شکل می‌گیرد که در سخت‌ترین شرایط و زیر فشارهای مختلف از کمک به هموطنان خود غافل نمی‌شوند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: معرفی و تبیین فعالیت‌های ایثارگرانه در هلال احمر امر بسیار مهمی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده هر نوع همکاری در این مسیر است. قهرمانان حقیقی باید برجسته شوند تا همه مردم با آن‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر دوران جنگ و دفاع، در دوران صلح نیز شاهد حضور مفهوم ایثار و شهادت در جامعه هستیم، تعداد زیادی از عزیزان کشورمان در عرصه‌های داوطلبانه برای دفاع و خدمت جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب می‌شوند، اما متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل موانع قانونی و عدم تعریف حقوقی امکان تحت پوشش قرار دادن این عزیزان را ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: امیدواریم رفتار و منش داوطلبان هلال احمر به یک رفتار فراگیر اجتماعی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha